۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82680881
T T
۰ نفر
مبارزه با قاچاق كالا گامي موثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي است

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به اهميت اقتصاد مقاومتي از ديدگاه مقام معظم رهبري ، گفت: مبارزه جدي با قاچاق كالا چه از مبادي رسمي و چه غيررسمي گامي موثر در جهت تقويت اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فريدون همتي روز جمعه در نشست با رئيس كل دادگستري و اعضاي شوراي قضايي هرمزگان، با اشاره به اينكه پديده قاچاق يكي از معضلات و مشكلات امروز جامعه است، تصريح كرد: تعطيلي كارخانجات توليدي ، ضربه زدن به اقتصاد داخلي و رشد و رونق اقتصادي كشور هاي بيگانه از تاثيرات زيانبار پديده قاچاق است.
اين مقام مسئول ادامه داد: هرمزگان از ظرفيت هاي بسياري براي تحقق اقتصاد مقاومتي برخوردار است كه با توجه به حضور گمركات در استان بايد بتوانيم در اين عرصه گام‌هاي موثري برداريم.
وي عملكرد دستگاه قضايي هرمزگان را با وجود حجم بالاي پرونده ها و كمبود نيروي انساني، رضايت بخش عنوان كرد و گفت: كار در حوزه قضا به دليل پيگيري و ارتباط مستقيم با مردم بسيار سخت و حساس است كه دادگستري و زير مجموعه آن تاكنون اين مهم را به خوبي مديريت كرده‌اند.
همتي با بيان اينكه همدلي و انسجام ميان قوا باعث استحكام نظام مي‌شود، تصريح كرد: وقتي اركان نظام و قواي مختلف با يكديگر همدل و منسجم باشند كارها بهتر و شايسته‌تر پيش خواهد رفت و نتيجه آن رضايت‌مندي مردم و تقويت نظام خواهد بود.
وي اجراي قانون را پشتوانه دستگاه قضايي دانست و اضافه كرد: شوراي تامين نمونه بارز انسجام و همبستگي اركان نظام است، جايي كه در آن براي تصميم‌گيري‌هاي مهم از تمامي اركان و قواي نظام نماينده‌اي وجود دارد.
استاندار هرمزگان به حل و فصل مشكلات واحد‌هاي توليدي اشاره و بيان كرد: در برخي موارد ممكن است مشكل يك واحد توليدي به دليل بروز اختلاف ميان شركا صورت گرفته باشد كه مي‌توان با برطرف ساختن اين اختلاف از طريق دستگاه قضايي واحد توليدي را دوباره به چرخه توليد بازگرداند.
وي به حضور متكديان و معتادان فصلي در نيمه دم سال در هرمزگان اشاره كرد و گفت: در نيمه دوم سال شاهد حضور حجم عظيمي از معتادان و متكديان فصلي در استان هستيم كه حضور اين افراد علاوه بر زشت كردن نماي شهري موجب افزايش جرم و بزهكاري در استان خواهد شد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: دستگاه قضا با همكاري نيروي انتظامي و دستگاه‌هاي مربوطه بايد از بروز اين گونه ناهنجاري‌ها در سطح استان جلوگيري كنند زيرا هرمزگان در نيمه دوم سال به دليل شرايط آب و هوايي همواره شاهد حضور گردشگر و مسافر از سراسر كشور و حتي خارج از كشور است و ايجاد شرايط امن از وظايف مسئولان استان است.
هرمزگان با 73 هزار كيلومتر مربع وسعت ، 13 شهرستان و 5 محور اصلي ورودي و خروجي داراي راه هوايي، ريلي، دريايي و جاده اي است كه بندر شهيد‌رجايي به عنوان دروازه طلايي اقتصاد ايران يكي از بندرهاي مهم استان به شمار مي آيد.
موقعيت استراتژيك هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهي از كالاي قاچاق از طريق مبادي رسمي، ساحلي، روستايي و خورها به طور غيرمجاز وارد استان شود.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني **انتشاردهنده: خليل تنيده