۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۵
کد خبر: 82680943
T T
۰ نفر
امام جمعه بجنورد: عزاداري ها بايد ايمان و معرفت مردم را ارتقا دهد

بجنورد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد گفت: عزاداري ها بايد ايمان و معرف مردم را در باره قيام اباعبدالله حسين(ع) و ياران باوفايش آنگونه كه بوده ارتقا دهد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي آيين سياسي و عبادي نماز جمعه بجنورد اظهار كرد:
مداحان در عزاداري ها خالصانه عزاداري كنند و چيزهايي به مداحي ها اضافه نكنند كه در اسلام وجود ندارد.
وي افزود: هيچ وقت نبايد وسيله رسيدن به هدف، نامقدس باشد اگر هدف مقدس است بايد وسيله هم مقدس باشد.
امام جمعه بجنورد گفت: عزاداري خوب است اما اگر مداحان دروغ و غلو در آيين هاي سوگواري اباعبدالله حسين(ع) براي گرياندن مردم بگويند به طور قطع گناه بزرگ مرتكب شده اند.
وي با بيان اينكه بايد در عزاداري ها دقت و و سواس بيشتري داشته باشيم، اظهار كرد: به فرموده رهبري، سخنراني ها بايد بگونه اي باشد كه مردم را با اهل بيت علاقه مند كند و اين علاقه و محبت را استحكام ببخشد.
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي در ادامه با اشاره به موضوع اقليم كردستان عراق گفت: استكبار و دشمن در موضوع كردستان تلاش دارد تا در جوار ايران لانه زنبور ايجاد كند و سبب ناآرامي شود.
حجت الاسلام يعقوبي گفت: استكبار تلاش دارد تا از اين طريق در ايران، تركيه و عراق ناآارمي و گرفتاري ايجاد كند و شايد تلاش دارد تا اسرائيل دوم در اين منطقه بسازد تا به مرزهاي جبهه مقاومت نزديك شود.
امام جمعه بجنورد با بيان اينكه توطئه هاي دشمن و مستكبران هر روز و هر ساعت براي ايران است و دشمن زنجيره وار و يكي پس از ديگري توطئه مي چيند، موضوع كردستان عراق را توطئه ديگر عنوان كرد.
وي تصريح كرد: پروژه در كردستان و انتخابات و خوداتكايي كردها توطئه اي است كه دشمن در برنامه دارد.
وي با بيان اينكه چرا موضوع انتخابات كردستان در اين فصل رونمايي شده است گفت: استكبار وقتي ديد كه در جريان تكفيري ها به هدف نرسيد و در روسيه و عراق شكست خورد و رزمندگان در لبنان مقاوت خود را به نمايش گذاشتند و توانستند هيچ طرفي ببندند، پروژه سنگين كردستان را بلافاصله اجرايي كرد.
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي تاكيد كرد: اين پروژه و موضوع راي گيري و انتخابات از پيش آماده بود تا در صورت شكست در اهداف، اجرايي شود.
7185/ 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي