راهكارهای قانونی برای افزایش سهم اضافه كار به مستمری بازنشستگان وجود دارد/از منابع تامین اجتماعی قابل تامین است

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران و عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه راهكارهای قانونی برای افزایش سهم اضافه كار به مستمری بازنشستگان موجود است و دولت اختیار جابه جایی دارد، گفت: این افزایش از محل منابع تامین اجتماعی قابل تامین است.

غلامرضا حیدری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر بخشنامه افزودن سهم اضافه كار به مستمری بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی اظهار كرد: در این زمینه دولت می تواند اصلاحیه دهد و در نهایت در اصلاحیه، بودجه تامین شود چراكه دولت مقداری اختیار مانور دادن دارد.
وی یادآوری كرد: برای بازنشستگان تامین اجتماعی تا زمانی این افزایش اعمال می شد اما به بازنشستگان كشوری آن را نمی دادند؛ به جای اینكه بیایند برای بازنشستگی كشوری نیز كه برایشان كسورات هم كم نمی شد، مانند تامین اجتماعی این امر را اعمال كنند، گفتند برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم كسورات كم نشود و جزو بازنشستگی قرار نگیرد.
حیدری با تاكید مجدد بر اینكه دولت تا اندازه ای قدرت جابه جایی دارد، گفت: تامین اجتماعی صندوق بازنشستگی دارد كه این صندوق دولتی نیست و خودش از محل منابع تامین اجتماعی می تواند هزینه های این افزایش را تامین كند.
حیدری افزود: شركت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در اختیار هیات مدیره سازمان و صندوق است و این صندوق پشتوانه بازنشستگی است.
وی توصیح داد: دولت بابت بدهی خود به تامین اجتماعی، بسیاری از اموالی كه دارد به صندوق شستا واگذار كرده است كه می توان از محل این منابع تامین هزینه كرد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه برای مشمولان بیمه تامین اجتماعی كه پس از سال 1395 بازنشسته می شوند، بخشنامه جدیدی ابلاغ نمی شود، اظهار كرد: بازنشستگان مشمول تامین اجتماعی پس از سال 1395 نیز متناسب با كسوری كه از اضافه كارشان كسر شده، ضریبی محاسبه و به مستمری آنان اضافه می شود.
سیام**6984**1834
گفت و گو: امیر خان زاده ** انتشار: ناهید شفیعی
۰ نفر