۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۸:۲۳
کد خبر: 82682204
T T
۰ نفر
رسیدگی به 1600 فقره پرونده قاچاق كالا و ارز در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- مدیركل تعزیرات حكومتی آذربایجان غربی گفت: امسال یكهزار و 620 فقره پرونده شامل بیش از 99 درصد پرونده های ورودی قاچاق كالا و ارز در شعب ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق كالا و ارز استان رسیدگی و محكومیت های متهمان آنها در سریع ترین زمان ممكن صادر شده است.

محمد اقوامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری یكهزار و 635 فقره پرونده تخلفاتی قاچاق كالا و ارز در آذربایجان غربی تشكیل و به شعب تعزیرات حكومتی استان ارسال شده كه از این تعداد، تنها 15 فقره باقی مانده است.
وی اظهار كرد: شعب ویژه مبارزه با قاچاق كالا و ارز تعزیرات حكومتی آذربایجان غربی پس از رسیدگی به این پرونده ها متهمان را علاوه بر ضبط كالاهای كشف شده به نفع دولت به پرداخت 308 میلیارد و 439 میلیون ریال جریمه محكوم كرد.
وی بیان كرد: علاوه بر ارزهای قاچاق كه بیشتر به صورت دلار و یورو بوده، از جمله كالاهای قاچاق كه برای قاچاقچیان آنها حكم صادر شده می توان به البسه، سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، سوخت و قطعات یدكی خودرو اشاره كرد.
وی اظهار كرد: ادارات تعزیرات حكومتی با همراهی یگان های انتظامی مستقر، در راستای توجه به تولید داخل مبارزه با قاچاق كالا را در دستور كار جدی خود دارد و این امر در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به علت مرزی بودن از مسیرهای ترانزیت كالای قاچاق به شمار می رود و سالانه به ارزش صدها میلیارد ریال كالای قاچاق در این استان كشف و ضبط می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی