۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶
کد خبر: 82683392
T T
۰ نفر
دانشگاه كردستان با دانشگاه علوم كاربردي آلمان تفاهم نامه همكاري امضا كرد

سنندج - ايرنا - تفاهم‌ نامه همكاري‌ هاي تحقيقاتي و آموزشي ميان دانشگاه علوم كاربردي ساحل غربي (آلمان) و دانشگاه كردستان در شهر برلين به امضاي معاونين پژوهشي اين 2 دانشگاه رسيد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي دانشگاه كردستان، تفاهم‌نامه همكاري ‌هاي تحقيقاتي و آموزشي بين دانشگاه علوم كاربردي ساحل غربي (آلمان) و دانشگاه كردستان با حضور پروفسور راينر يوهانس شوت معاون پژوهشي و تكنولوژي و آنجه كورتالس مدير دفتر روابط بين‌الملل دانشگاه آلماني و پروفسور حسن بيوراني معاون پژوهشي دانشگاه كردستان به امضا رسيد.
بر اساس اين تفاهم نامه دو دانشگاه در زمينه تبادل سالانه دانشجو، اعضاي هيات علمي و محققان، تبادل داده و اطلاعات علمي، انجام پروژه هاي تحقيقاتي، اختراعات و چاپ مقالات مشترك، برگزاري كنفرانس‌ها، كارگاه‌ها و سمينارهاي مشترك و شركت در دوره‌هاي آموزشي طرفين با تسهيلات و بدون دريافت هر گونه شهريه‌اي به توافق رسيدند.
اين تفاهم‌نامه نتيجه مذاكرات انجام گرفته دكتر بيوراني در طول دوره تحقيقاتي تابستاني در آلمان و بازديد از اين دانشگاه و مذاكره با مسئولان آلماني به امضاي طرفين رسيد.
به گزارش ايرنا، طي يك ماه اخير اين چندمين تفاهم نامه همكاري دانشگاه كردستان با دانشگاه هاي خارجي است.
دانشگاه كردستان در سال 1355 كار خود را با عنوان دانشسراي عالي سنندج وابسته به دانشگاه تربيت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ايران، اين مركز آموزش عالي را با عنوان دانشگاه كردستان معرفي كرد.
اين دانشگاه هم اكنون داراي بيش از 170 رشته شامل 51 رشته كارشناسي، 91 رشته كارشناسي ارشد و 29 رشته دكتري است و در هفت دانشكده با بيش از 300 عضو هيات علمي به بيش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصيلي ارائه مي كند.
علوم انساني و اجتماعي، ادبيات و زبان هاي خارجي، مهندسي، هنر و معماري، علوم پايه و منابع طبيعي هفت دانشكده اين دانشگاه است.
دريافت كننده: افسانه گلباغي** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7348/9102