شعبه‌ رسیدگی به جرائم متخلفان آثار سمعی و بصری تشكیل می شود

تهران- ایرنا- دبیركل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری از تشكیل شعبه‌ای خاص برای رسیدگی به جرائم متخلفان این حوزه در آینده نزدیك خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از كمیته اطلاع رسانی ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری، مهدی یزدانی، رعایت حقوق مصرف كنندگان و صاحبان آثار را به عنوان یك اصل خدشه‌ناپذیر و پذیرفته شده دانست و گفت: با تعامل مثبتی كه بین صنوف ارائه كننده آثار نمایش خانگی اعم از موسسات ویدیو رسانه و VOD با سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد روز به روز اطمینان از قانونی بودن تمام فعالیت‌ها بیشتر می‌شود.
وی افزود: در سه ماه اخیر با هماهنگی قوه قضائیه و نیروی انتظامی اقدامات قابل توجهی در برخورد با فعالان عرضه غیرمجاز محصولات سمعی و بصری انجام و نسبت به جمع‌آوری این محصولات اقدام شده است.
یزدانی ادامه داد: هم‌چنین با تولیدكنندگان انبوه این‌گونه آثار برخوردهای جدی‌تری با هماهنگی سایر سازمان‌ها از جمله وزارت صنعت، تجارت و گمرك ایران انجام و خاطیان به قوه قضائیه معرفی خواهند شد.
وی با اشاره به اینكه این ستاد با حضور نمایندگان و فعالان صنفی از موسسات ویدیو رسانه، VOD، خانه سینما، نیروی انتظامی و قوه قضائیه جهت رسیدگی به تخلفات و برخورد با خاطیان جلسات منظمی برگزار می‌كند، تصریح كرد: قرار بر این است شعبه‌ای خاص برای رسیدگی به جرائم متخلفان آثار سمعی و بصری تشكیل شود.
دبیركل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری، اقدام اخیر دادستانی تهران در برخورد با سایت غیرمجاز عرضه فیلم را شایسته قدردانی دانست و گفت: باید فضای امن كسب و كار و رقابت سالم برای فعالان مجاز ایجاد شود و فضا برای آنهایی كه به شكل غیرمجاز و مشغول رقابت نابرابر هستند و در این عرصه فعالیت می‌كنند ناامن و پرخطر شود.
وی تاكید كرد: استفاده مردم از عرضه كنندگان غیرمجاز، نوعی كمك به فروشندگان مال غیر است كه خرید كالای مسروقه از نظر شرعی، عرفی و اخلاقی امری مذموم است و در صورت مطلع بودن مصرف كنندگان و با سطح فرهنگی بالای مردم كشورمان این بازار نباید رونقی داشته باشد.
یزدانی ادامه داد: از طرفی دیگر بر عرضه كنندگان فرض خواهد بود حداكثر تلاش خود را برای عرضه محصولات مورد نیاز و تقاضای مردم كه منافات با قوانین جاری كشور ندارد انجام دهند.
مخاطبان برای اطلاع از مراكز و سایت‌های مجاز عرضه كننده محصولات سمعی و بصری می توانند به سایت موسسه رسانه‌های تصویری به نشانی rasaneha.org مراجعه كنند.
فراهنگ **1085**1055
دریافت كننده : ناهید پورمند**انتشار: زینب كارگر
۰ نفر