۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82683718
T T
۰ نفر

كشف هفت قطعه شاهین كمیاب در جاسك

۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82683718
كشف هفت قطعه شاهین كمیاب در جاسك

بندرعباس - ایرنا - رئیس محیط زیست شهرستان جاسك گفت: هفت قطعه پرنده شكاری شاهین از نوع بهله كه از گونه‌های نادر و در حال انقراض است، از شكارچیان غیر مجاز در این شهرستان كشف شد.

به گزارش ایرنا، علی رنجبر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ماموران پاسگاه انتظامی جاسك كهنه این شهرستان در مسیر جاده جاسك به میناب به یك دستگاه خودرو پژوه پارس كه از مسیر شهرستان ‌های همجوار به سمت میناب در حال حركت بود، شك و در بازرسی از آن این پرندگان شكاری كمیاب و گران ‌قیمت از نوع لاچین را كشف كردند.
وی بیان داشت: قاچاقچیان با استفاده از موقعیت منطقه به سمت روستاهای اطراف متواری شدند و پیگیری برای شناسایی و دستگیری آنان همچنان ادامه دارد.
رئیس محیط زیست جاسك اظهار كرد: افراد سودجو قصد داشتند این پرنده‌ها را به استان بوشهر انتقال دهند تا از این طریق به صورت قاچاق به كشورهای حوزه خلیج فارس ارسال شود و افزون بر 70 تا 130 میلیون تومان در این كشورها به فروش می رسد.
رنجبر با اشاره به اینكه پرنده‌های یاد شده برای رهاسازی در اختیار اداره كل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان قرار می گیرد، گفت: جریمه شكار و صید هر یك از پرندگان شكاری شاهین در كشور 60 میلیون تومان است.
شهرستان جاسك 58 هزار و 884 نفر جمعیت دارد كه در فاصله 300 كیلومتری شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده