۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82683766
T T
۰ نفر
37هزار و 925فقره پرونده تخلف در نيروي انتظامي خراسان شمالي رسيدگي شد

بجنورد-ايرنا- فرمانده انتظامي خراسان شمالي گفت: در نيمه نخست امسال 37 هزار و 925 فقره پرونده تخلف در پليس آگاهي اين استان رسيدگي شده است.

به گزارش ايرنا، سردار عليرضا مظاهري روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: شماره پرونده هاي رسيدگي شده در اين مدت در مقايسه با مدت مشابه پارسال 11 درصد رشد داشته است.
وي افزود: در اين مدت 11 فقره پرونده قتل در استان مورد بررسي قرار گرفته است كه 9 فقره از اين قتل ها مربوط به امسال و مابقي مربوط به سال هاي گذشته است.
وي با اشاره به اينكه در نيمه نخست امسال به 2 هزار و 813 فقره پرونده سرقت در استان رسيگي شده است گفت: اين رقم در مقايسه با مدت مشابه پارسال 2 درصد رشد داشته است و امسال 2 هزار و 116 فقره پرونده سرقت منجر به كشف شده است.
فرمانده انتظامي خراسان شمالي با بيان اينكه در اين زمينه يكهزار و 280 نفر سارق دستگير و به مراجع قضايي تحويل شده و اموال به مال باختگان بازگشت داده شده است گفت: در اين مدت 10 طرح مبارزه با سرقت در قرارگاه مبارزه با سرقت استان اجرايي شده است كه 21 باند سارقان نيز متلاشي شده است.
به گفته سردار مظاهري، در نيمه نخست امسال كشف سرقت ها 4 درصد رشد داشته و شمار پرونده هاي سرقت هاي مهم در استان 9 درصد كاهش يافته است و سرقت موتور سيكلت و منزل 3 درصد، سرقت از مغازه ها 20 درصد كمتر شده است.

* 586 فقره جعل و كلاه برداري
فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي اظهار كرد: در اين مدت 586 فقره جعل و كلاه برداري به ثبت رسيده است كه 474 مورد از اين موارد منجر به كشف شده و در اين زمينه 371 نفر دستگير شده اند.
وي درباره عملكرد پليس در مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: امسال در اجراي چهار طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، 263 نفر دستگير شدند.
به گفته وي در اين مدت 27 نفر نيز به اتهام زمين خواري، احتكار و اختلاس در استان دستگير شدند.

* كشف يك تن و 334 كيلوگرم و 235 گرم مواد مخدر
فرمانده نيروي انتظامي خراسان شمالي درباره اقدامات انجام شده در استان در زمينه مبارزه با مواد مخدر گفت: در اين مدت امسال اولويت كار ما مبارزه با عناصر اصلي توزيع مواد مخدر است و امسال 214 مورد طرح پاكسازي مناطق آلوده در استان اجرايي شده است.
سردار مظاهري تصريح كرد: امسال 17 مورد طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و 123 مورد طرح مبارزه با مواد مخدر در محورهاي مواصلاتي استان اجرايي شده است.
وي خاطرنشان كرد: طي نيمه نخست امسال يك تن و 334 كيلوگرم و 235 گرم مواد مخدر در استان كشف شده است كه يك كيلوگرم و 419 گرم از اين ميزان، مواد مخدر صنعتي بوده است.
سردار مظاهري با بيان اينكه امسال نيروهاي مرزباني نيز توانسته اند 210 كيلوگرم مواد مخدر را كشف كنند گفت: در نيمه نخست امسال ميزان كشف مواد مخدر در استان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.
وي افزود: امسال 25 طرح مشترك با ساير استان ها براي مبارزه به مواد مخدر اجرايي شد كه تنها در اين طرح، 420 كيلوگرم مواد مخدر كشف شده است.

* 33565 تذكر لساني
فرمانده انتظامي خراسان شمالي درباره اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در استان گفت: در راستاي ارتقاي امنيت اخلاقي در استان امسال 33هزار و 565 مورد تذكر لساني به علت نامناسب بودن حجاب به افراد داده شده است.
وي اظهار كرد: در اين مدت يكهزار و 148 مورد تعهد كتبي گرفته شده و چهار مورد نيز به مراجع قضايي ارجاع داده شده است.
سردار مظاهري افزود: 355 نفر نيز به علت ارتكاب مفاسد اجتماعي به مراجع قضايي معرفي شده اند.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي