۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82683861
T T
۰ نفر
شمار قربانيان حوادث جاده اي خراسان شمالي 24 درصد افزايش يافت

بجنورد- ايرنا- رئيس پليس راه خراسان شمالي گفت: شمار قربانيان حوادث جاده اي در محورهاي ارتباطي اين استان در نيمه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا، سرهنگ عليرضا حسين زاده سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: دراين مدت 152 نفر در حادثه هاي ترافيكي برون شهري استان جان خود را از دست داده اند.
وي افزود: 55 نفر از اين قربانيان، در سانحه هاي محورهاي فرعي و روستايي و مابقي در سانحه هاي محورهاي اصلي جان باخته اند.
وي گفت: بيشترين آمار قربانيان حوادث جاده اي مربوط به محور بجنورد- جنگل گلستان است و حوادث در مسير بجنورد- شيروان و محور اسفراين- سنخواست نيز نگران كننده است.
به گفته سرهنگ حسين زاده در نيمه نخست امسال وقوع يك هزار و 441 فقره تصادف در جاده هاي استان گزارش شده است كه علت وقوع 34 درصد از اين سانحه ها عدم توجه به جلو بوده است.
وي گفت: انحراف به چپ نيز در وقوع 16 درصد، سرعت غير مجاز در وقوع 17 درصد، عدم رعايت حق تقدم در وقوع 11 درصد و عدم رعايت فاصله طولي نيز در وقوع 6 درصد از تصادفات موثر بوده است.
رئيس پليس راه خراسان شمالي در باره نقش سه عامل در وقوع حادثه هاي ترافيكي گفت: انسان، خودرو و راه سه عامل اصلي در وقوع تصادف ها هستند كه كارشناسان سهم عامل انساني را 70 درصد و هر كدام از عوامل خودرو و راه را 15 درصد بيان مي كنند.
وي با اشاره به نامناسب بودن راه هاي اين استان تصريح كرد: به نظر مي رسد در اين استان به لحاظ نامناسب بودن راه ها و وضعيت بد آن، سهم راه ها در وقوع اين سانحه ها بيشتر است.
حسين زاده در باره حادثه هاي محور بجنورد به جنگل گلستان اظهار كرد: نيمه نخست امسال 313 فقره از يكهزار و 441 فقره حادثه ترافيكي جاده هاي استان در اين محور به ثبت رسيده است كه 39 نفر در 31 فقره حادثه منجر به فوت جان خود را از دست داده اند.

* شمار قربانيان حوادث جاده اي در طرح تابستانه 42 درصد افزايش يافت
رئيس پليس راه خراسان شمالي در بخش ديگر سخنان خود به حادثه هاي طرح تابستان امسال اشاره كرد و گفت: شمار قربانيان حوادث جاده اي در محورهاي اين استان طي تابستان امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزايش يافته است.
وي تصريح كرد: در طرح تابستانه امسال 92 نفر در حادثه هاتي ترافيكي جاده ها جان باخته اند.
وي با بيان اينكه واژگوني، صدرنشين حادثه هاي جاده اي در استان بوده است گفت: امسال 119 فقره حادثه واژگوني در محورهاي برون شهري استان گزارش شده است كه در اين حادثه ها 70 نفر در 58 فقره تصادف منجر به فوت كشته شدند.
وي خاطرنشان كرد: علت عمده واژگوني ها خستگي و خواب آلودگي است و بيشتر تصادف هاي واژگوني در ساعت اوليه صبح، يكي دو ساعت پس از ظهر و نيمه هاي شب رخ داده است.
استان خراسان شمالي با بيش از پنج هزار كيلومتر راه اصلي و فرعي با 22 گردنه كوهستاني در حد فاصل استان هاي شمالي كشور به مشهد مقدس واقع شده است.
7185/ 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي