۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۱۵
کد خبر: 82684146
T T
۰ نفر
دادستان: قاتلان جوان مهابادی در كمتر از 24 ساعت دستگیر شدند

مهاباد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مهاباد با بیان اینكه پرونده قتل پسر جوان مهابادی كه جسدش نیز سوزانده شده بود در مرحله بازپرسی است، گفت: قاتلان در كمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

اصلان حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود یك جسد ناشناس و سوخته در اطراف مهاباد، بلافاصله موضوع در دستور كار دادستانی قرار گرفت و به بازپرس ویژه قتل ارجاع داده شد.
وی افزود: بازپرس ویژه قتل به همراه ماموران پلیس آگاهی در محل كشف جسد، حاضر شدند و بازپرس نیز دستور تشخیص هویت و شناسایی قاتلان را صادر كرد.
حیدری با اشاره به شناسایی هویت مقتول در كمتر از 24 ساعت، اظهار كرد: بر اساس گفته والدین مقتول، این پسر جوان در 30 شهریور امسال از خانه خارج شده و برنگشته بود.
وی اضافه كرد: با تلاش پلیس آگاهی، دادستانی و بازپرس پرونده، قاتلانی كه در قتل این جوان مشاركت داشتند در كمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شدند.
دادستان مهاباد گفت: تاكنون سه مرد به اتهام مشاركت در این قتل دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شدند و تحقیق های تكمیلی برای یافتن علت و انگیزه قتل در دستور كار قرار دارد.
به گفته وی، یك مرد دیگر نیز به اتهام معاونت در قتل این جوان دستگیر شده است.
وی انتشار ماجرای قتل و انگیزه قاتلان را گمانه زنی برخی رسانه ها و شبكه های اجتماعی اعلام كرد و افزود: مسئولان ذیربط در آینده نزدیك نتایج دقیق تحقیق ها را اطلاع رسانی می كنند.
وی در پاسخ به این سئوال كه آیا عكس سلفی قاتلان با جسد، ربطی به غیرعادی بودن یا مصرف مواد مخدر توسط آنان دارد یا نه؟، گفت: این موارد نیز در حال بررسی بوده و پرونده در مرحله بازپرسی و نظر نهایی پزشكی قانونی است.
خانواده مقتول نیز ضمن قدردانی از دادگستری و نیروی انتظامی مهاباد، مردم این شهرستان را با انتشار بیانیه ای به آرامش دعوت كردند؛ در این بیانیه آمده است: حادثه تلخ كشته شدن صادق، قلب ها را به درد آورد و دیدگان را اشكبار كرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: هرچند غم از دست دادن فرزندمان بسی گران و جانكاه است ولی ابراز همدردی مردم و مسئولان مهاباد در چند روز گذشته، غم از دست دادن فرزندمان را تا حدودی تسكین داد.
به گزارش ایرنا كشف جسد سوخته 'صادق برمكی'، پسر 19 ساله مهابادی در اطراف این شهرستان و قتل وی در روزهای گذشته گمانه زنی های مختلفی را در فضای مجازی به همراه داشته است.
3093/3072
** خبرنگار: پیمان پاكزاد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی