۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۷
کد خبر: 82685503
T T
۰ نفر
رئیس شورای شهر اهواز :فسادستیزی از مهم ترین دغدغه های شهروندان است

اهواز-ایرنا- رییس شورای شهر اهواز گفت: فسادستیزی از مهم ترین دغدغه های شهروندان است، لذا شهردار اهواز باید در راستای سالم سازی سیستم شهرداری و اصلاح نواقص ثابت قدم بوده و خللی در اراده وی شكل نگیرد.

محمدجعفر فلسفی چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید اهواز در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر ،نخستین ماموریت شورای پنجم را انتخاب شهردار شایسته دانست و اظهار كرد: این انتخاب مورد حمایت قاطبه مردم، نخبگان، مسئولان و كاركنان شهرداری قرار گرفت.
وی دیگر ماموریت شورای پنجم را حفظ حس اعتماد و خوشبینی عنوان كرد و افزود: تلاش می كنیم تا با اقتدا به شهدا در راستای شكوفایی آرمان های نظام و مطالبات مردم گام برداریم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح كرد: الكترونیك كردن امور خدمات شهری،اعمال نظارت دقیق بر عملكرد سازمان های شهرداری،افزایش سرانه فضای سبز، اتمام طرح كمربند سبز، ایجاد بسترهای لازم برای انجام پروژه های مشاركتی، توسعه شورایاری ها و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از دیگر مطالبات مردم است.
رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینكه شورا در چند هفته گذشته با مصوبات خود مسیر فعالیت شهردار را هموار كرده ، توجه به اشتغالزاییرا از دیگر وظایف شهردار عنوان كرد و افزود: حفظ و مدیریت شهری هزینه های بسیاری دارد از همین رو لازم است تا تمام مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس و سازمان ها در اداره شهر اهواز همكاری كنند.

**توسعه متوازن تمام محلات كلانشهر اهواز یك اولویت است

منصور كتانباف شهردار جدیداهواز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های كاركنان این شهرداری خاطر نشان كرد: تقویت جایگاه اهواز به عنوان دروازه ورود تشیع و توسعه هویت اسلامی_ایرانی_اهوازی از برنامه های ماست.
وی بر ضرورت توسعه متوازن شهر تاكید كرد و افزود: تمام محلات شهر اهواز باید توسعه یابند و فاصله بین محلات برخوردار و كم برخوردار متعادل شود.
كتانباف با اشاره به اینكه تلاش می شود تا قسمت عمده طرح كمربند سبز در این دوره به سرانجام برسد، یادآور شد: در دوره پیش نیز بیش از هزار هكتار از طرح كمربند سبز توسط شهرداری انجام شد كه حدود هشتصد هكتار آن موجود است‌.
وی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را ضروری خواند و گفت:گسترش اتوبوسرانی، تاكسبرانی و قطارشهری از نیازهای كلانشهر اهواز است.
شهردار اهواز همچنین ارتقاء فرهنگ شهروندی و توسعه یكپارچه و پایدار رودخانه كارون در راستای تقویت هویت كلانشهر اهواز را از دیگر اولویت های كاری خود برشمرد.
وی با اشاره به اینكه عبادتی بالاتر از خدمت به مردم وجود ندارد، گفت: باتوجه به شرایط كلی كشور قطعا خدمت در این دوره سخت تر از گذشته است اما با همكاری تمام مسئولان این امر محقق می شود.

**شهردار سابق اهواز: مردم قضاوت می كنند

شهردار سابق اهواز نیز با اشاره به اینكه در حد توان و امكانات موجود برای توسعه شهر تلاش كردیم، یادآور شد: دولت به دلیل مشكلات مالی اعتباری در اختیار شهرداری اهواز قرار نداد از همین رو با تكیه بر اقتصاد مقاومتی پروژه ها را عملیاتی كردیم.
وی با بیان اینكه قضاوت درخصوص نحوه عملكرد را باید به مردم سپرد، افزود: با كمك تمام كاركنان شهرداری بودجه شهرداری اهواز را از دوهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به هفت هزار میلیارد ریال رساندیم.
سید خلف موسوی از احداث زیرگذر شریعتی، روگذر جواد الائمه، كشتارگاه صنعتی، پیاده رو سلمان فارسی، پیاده رو خیابان انوشه، احداث هشت فرهنگسرا، توسعه كمربند فضای سبز اهواز و ساخت دو پارك بانوان به عنوان دستاوردهای شهرداری در زمان مدیریت سابق نام برد.
وی با اشاره به اینكه شهرداری به تنهایی قادر به حل تمام مشكلات شهری نیست، خاطر نشان كرد: قطعا عملكرد شوراها در مدیریت شهری بهتر از دولت ها است.
شهردار سابق اهواز در بخشی دیگر از سخنان خود از تدوین چارت شهرداری در زمان تصدی خود به عنوان یك گام مهم نام برد و تصریح كرد:در زمان تحویل پست، ۴هزار و ۴۶۵ كارمند در بدنه شهرداری وجود داست كه در نهایت هزار و ۵۷ نفر كاهش یافت و در نهایت سه هزار و ۶۰۰ پست خدماتی كددار از وزارت كشور تحویل گرفته شد. همچنین در این دوره موفق به ارتقاء جایگاه شهرداری كلانشهر اهواز شدیم.

6002 خبرنگار: ندا رضاپور **انتشار: كبری آقازری