۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۰۹
کد خبر: 82686347
T T
۰ نفر
سوریه و استرالیا در دور رفت پلی آف به تساوی رضایت دادند

كوالالامپور – ایرنا – تیم های ملی فوتبال سوریه و استرالیا شامگاه پنجشنبه در مرحله 'پلی آف' رقابت های جام جهانی در قاره آسیا سال 2018 روسیه ،با نتیجه یك بر یك به تساوی رضایت دادند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این بازی در ورزشگاه 'هانگ جبات' ایالت مالاكا مالزی به قضاوت تیم داوری ایران علیرضا فغانی و كمك های رضا سخندان و محمدرضا منصوری و نیز بیژن حیدری (داور چهارم) برگزار شد. تیم فوتبال استرالیا درنیمه نخست با تك گل روبی كروس در قیقه 39 توانست دروازه سوریه را باز كند.
در دقیقه 83 عمر السوما بازیكن شماره 9 تیم فوتبال سوریه توانست از روی نقطه پنالتی با به ثمر رساندن گل تساوی ، بازی را متعادل سازد.
این بازی اگرچه 5 دقیقه وقت اضافی داشت اما نتیجه ای را برای هیچ یك از دو تیم به همراه نیاورد. این بازی كه پربرخورد و فیزیكی بود 7 كارت زرد به همراه داشت كه سهم استرالیا 4 و سوریه 3 كارت بود.
اكثر سوری های مقیم مالزی در ورزشگاه هانگ جبات حضور یافتند و با برافراشته كردن پرچم این كشور تیم ملی خود را تشویق می كردند.
بازیكنان تیم های سوریه و استرالیا به ترتیب یكدست قرمز و زرد به مصاف هم رفتند.
قرار است دو تیم در 18 مهرماه بازی برگشت خودرا در سیدنی استرالیا برگزار كنند.
تیم ملی سوریه پیش از این در همین ورزشگاه در مقابل ازبكستان و قطر به پیروزی رسیده و در مقابل چین نیز به تساوی دست یافته بود.
ایمن الحكیم سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه از ابراهیم عالمه ، هادی المسری ، موید عجان، زاهر میدانی ،فهد یوسف ، تاجر حاج محمد ، خالد المباید، محمود المواس ، یوسف كلفا، عمر السوما و عمر خریبین در بازی به عنوان تركیب اصلی بهره گرفت .
قرار است روز دهم اكتبر (18 مهرماه) در سیدنی دور برگشت این بازی بین دو تیم برگزار شود و برنده نهایی از بین این دو تیم ، رقیب تیم چهارم آمریكای شمالی و مركزی و كارائیب را تعیین كند.
تیم سوریه اكنون با 13 امتیاز در رده سوم گروه الف قرار دارد و امیدهای زیادی به عنوان دومین تیم صعود كننده دارد.
سوریه پیش از این در ماه گذشته (شهریور) موفق شد در تهران به تساوی دو بر دو مقابل ایران دست یابد و با این نتیجه همچنان برای راهیابی به جام جهانی 2018 امیدوار باشد.
آنگه پوستكو گلو سرمربی تیم استرالیا در این دیدار متیو رایان ، میلوس دگنك ، ترنت ساینسبوری ، متیو یورمن ، مارك میلیگان، آرون موی، یوشوآ ریسدون ، عزیز بهیچ ، متیو لكی، رابی كروسه و تامی جوریچ را به عنوان نفرات اصلی به بازی فرستاد.
شبد**آساق**241**1599**1010
انتشار:حسن معظمی