دیدار با روسیه برای موفقیت در جام جهانی مفید خواهد بود/به جای انتقاد به كی روش كمك كنیم

تهران- ایرنا- 'ضیا عربشاهی' كاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران، گفت: دیدار دوستانه با روسیه بسیار مهم خواهد بود و به موفقیت ما در جام جهانی كمك زیادی می كند.

كاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص دیدار دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و روسیه، گفت: این دیدار بسیار مفید خواهد بود و می تواند تجربه مفیدی برای شاگردان «كارلوس كی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران باشد. تیم ملی در این مسابقه هم با قدرت بدنی بالای بازیكنان اروپایی و هم با مسابقه دادن در كشور میزبان جام جهانی آشنا خواهد شد.
وی با اشاره به دیدار دوستانه مقابل توگو، اظهار كرد: دیدار با توگو هم بسیار خوب بود و این نشان می دهد كی روش برای انتخاب حریفان تداركاتی برنامه دارد و بی دلیل با تیمی مسابقه نمی دهد.
عربشاهی در خصوص تركیب احتمالی تیم ملی در دیدار مقابل روسیه، گفت: كی روش در بازی با روسیه بی تردید از تركیب اصلی خود استفاده می كند. خوشبختانه كی روش كاری كرده كه هنوز بسیاری از بازیكنان تیم ملی نمی دانند در تركیب اصلی تیم ملی در جام جهانی حضور دارند یا خیر و این رقابت را در تیم ملی زنده نگه داشته است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری بازی های دوستانه با كیفیت، تصریح كرد: تیم روسیه همیشه قدرت خاصی داشته و امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال بازهم چنین مسابقات دوستانه ای را برای تیم ملی در نظر بگیرند.
كاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شانس این تیم برای صعود از گروه خود در جام جهانی روسیه، گفت: توقع همه ما صعود تیم ملی از گروه خود در جام جهانی است و مطمئن باشید اگر در گروه خوبی قرار بگیریم می توانیم به مرحله بعد جام جهانی صعود كنیم. خوشبختانه كی روش با برنامه حركت كرده و مطمئن باشید او برای صعود به مرحله بعد هم برنامه دارد.
وی ضمن تمجید از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، اظهار كرد: كی روش برای تیم ملی مربی بسیار خوبی به حساب می آید و از همه مربیان ایرانی می خواهم در این شرایط مهم، حرفه ای عمل كنند و در كنار كی روش قرار گیرند و از انتقادات بی دلیل خودداری كنند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **9118**1368
خبرنگار: سید جواد بشیری**انتشار: خیراله شفیعی