۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۴
کد خبر: 82688663
T T
۰ نفر
برنامه ناجا برای افزایش شمار نگهبانان محله ها  به 200 هزار نفر

تهران-ایرنا- رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به اینكه شمار نگهبانان محله به 200 هزار نفر افزایش می یابد، گفت: تعداد موسسات حفاظتی و مراقبتی افزایش، آیین نامه های آنها بازبینی، و با توسعه كاركردشان امنیت و پیشگیری را به مردم می سپاریم.

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا ، سردار محمد شرفی روز یكشنبه در ششمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی و در سومین روز از هفته نیروی انتظامی كه با عنوان «پلیس، هوشمندی، پاسخگویی، مردم داری» نامگذاری شده است، افزود: امنیت یك مساله بسیار مهم نسبی و جامع است و تمام آحاد جامعه نسبت به آن موضوعیت می یابند باید پلیس حرفه ای مقتدر و یادگیرنده و دارای قدرت القایی بالا و حداكثر ظرفیت مشاركت جویی باشد.
به گفته وی، در سال 79 ایده تاسیس موسسات حفاظتی و مراقبتی و توسعه نگهبان محله در دستور كار قرار گرفت.
شرفی افزود: در سال 83 طرح این ایده به مجلس ارسال شد و كلیات آن به تصویب نمایندگان رسید و برای اجرایی شدن آن بعد از جلسات كارشناسی توسط ستاد كل نیروهای مسلح اساسنامه آن تصویب شد و در 17 آبان ماه 88 به تصویب رهبری رسید و از آن تاریخ نیروی انتظامی با كمك فرهیختگان این عرصه نسبت به پایه ریزی و تشكیل موسسات حفاظتی و مراقبتی اقدام كرد.
رئیس پلیس پیشگیری اضافه كرد: بخشی از ماموریت های ناجا برای تحقق اصل 44 قانون اساسی توسط صد هزار نگهبان محله و 720 موسسه مراقبتی و حفاظتی انجام می شود.براین اساس شاهد پیشگیری صد در صد جرائم بوده ایم. از مسئولان می خواهیم كمك كرده و از نگهبان محله حمایت كنند چون حمایت از آن ها حمایت از مردم است.
اجتمام ** 9105 ** 1418
خبرنگار: معصومه نیكنام ** ناشر: مریم برزآبادی