۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶
کد خبر: 82690191
T T
۰ نفر
بيشترين تعامل استانداري ها در حوزه الكترونيكي شدن مكاتبات در بخش اقتصادي است

اهواز - ايرنا - مديركل دبيرخانه مركزي نهاد رياست جمهوري گفت: بيشترين تعامل استانداري ها در حوزه الكترونيكي شدن مكاتبات، در بخش اقتصادي است كه 58 درصد آمار را به خود اختصاص داده است.

حسين ملايجردي دوشنبه در نخستين اجلاس استاني مجمع مديران دبيرخانه هاي نظام اداري كشور در سرسراي شهيد هاشمي استانداري خوزستان، حجم كل مكاتبات استانداري ها در سال 95 را يك ميليون و 560هزار فقره عنوان كرد و افزود: حدود 180هزار فقره از اين مكاتبات در استانداري خوزستان صورت گرفته كه 12درصد از حجم كل مكاتبات را شامل مي شود.
وي با بيان اينكه رتبه خوزستان در كاهش مكاتبات چاپي مطلوب نيست، در خصوص وضعيت مكاتبات فرمانداري هاي خوزستان گفت: بالغ بر 309هزار نامه در سال 95 به صورت سنتي و الكترونيك مكاتبه شده است.
وي با اشاره به اينكه بالغ بر 511 هزار مورد مكاتبه در خوزستان در سال 95 به چاپ رسيده ، افزود: اين امر بيانگر آنست كه هر نامه اداري حداقل 2 بار به چاپ رسيده است.
ملايجردي رتبه خوزستان در الكترونيكي شدن مكاتبات و كاهش نامه هاي چاپي را مطلوب ندانست و گفت: استان هايي همچون خراسان رضوي و اصفهان رشد چشمگيري در اين خصوص داشته اند.
رئيس مجمع دبيرخانه هاي نظام اداري كشور تعداد كاربران ادارات خوزستان در استفاده از چاپگرها را بالا دانست و اظهاركرد: هم اكنون 492 كاربر در خوزستان وجود دارد كه 136نفر از آنها به سيستم هاي چاپگر دسترسي دارند كه اين رقم در راستاي الكترونيكي شدن مكاتبات بايد كاهش يابد.
وي با اعلام اينكه سازمان ثبت احوال خوزستان ميزان مكاتبات چاپي خود را به صفر رسانيده گفت: اداره كل شيلات،مسكن و شهرسازي، شركت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اداره كل استاندارد، فرمانداري اميديه و انديكا نيز كمترين مكاتبات چاپي را داشته اند.
وي در ادامه اظهاركرد: از سه سال پيش تاكنون عملكرد استانداري ها درخصوص الكترونيكي شدن مكاتبات مورد بررسي قرار گرفته است.
ملايجردي با اشاره به اينكه صد دستگاه دولتي را در خوزستان از حيث ميزان الكترونيك شدن مكاتبات مورد بررسي قرار داده ايم، افزود: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون اين نخستين بار است كه اجلاس دبيرخانه هاي نظام اداري كشور برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه با وجود اهميت دبيرخانه هاي نظام اداري اما توجه جدي به اين بخش نشده است، اظهاركرد: شعارهاي بسياري درخصوص تكريم كاركنان اين بخش داده شده اما پيش از اين تحولي صورت نگرفته بود.
نخستين اجلاس استاني مجمع مديران دبيرخانه هاي نظام اداري كشور به منظور توسعه و ترويج نظام اداري الكترونيكي ، تبادل اطلاعات و تجربيات و اطلاع دقيق از وضعيت فرايندها و نحوه گردش الكترونيكي مكاتبات، با حضور روساي دبيرخانه و فرمانداري ها ، سازمان ها و ادارات كل مستقر در خوزستان و جمعي از مسئولان محلي برگزار شد.
6037
خبرنگار: ندا رضاپور ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي