۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰
کد خبر: 82691077
T T
۰ نفر
رئیس ستاد ارتش آمریكا:  هیچ گزینه بی خطری درباره كره شمالی وجود ندارد

تهران – ایرنا – شبكه خبری سی ان ان گزارش داد: ژنرال ' مارك میلی' (Mark Milley) رئیس ستاد ارتش آمریكا روشن ساخت كه برای حل برنامه موشكی و هسته ای كره شمالی 'هیچ گزینه عاری از خطر' وجود ندارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای خبری سی ان ان از مبدا واشنگتن با انتشار این خبر نوشت: با این حال مارك میلی دراین خصوص تصریح كرد كه برای حل این بحران زمان نامحدودی هم وجود ندارد.
رئیس ستاد ارتش آمریكا روز گذشته (دوشنبه) در یك كنفرانس خبری و در حاشیه نشست سالانه 'انجمن ارتش آمریكا' (ausa) در واشنگتن گفت: هرطوری كه تصورش را بكنید، یك جنگ تمام عیار در شبه جزیره كره دهشتناك خواهد بود، احدی دراین باره تردیدی ندارد.
سی ان ان نوشت: میلی در توضیح اینكه یك مناقشه در ابعاد كامل در شبه جزیره كره 'دهشتناك' خواهد بود، به توانایی موشك های بالستیك كره شمالی كه قادر هستند، خاك آمریكا را هدف قرار دهند اشاره كرد.
رئیس ستاد ارتش آمریكا دراین باره به خبرنگاران گفت: بی هیچ پرسشی دهشتناك خواهد بود، اما می تواند یك موشك بین قاره ای بالستیك لس آنجلس و یا نیویورك را هدف قرار دهد، كه آنهم به همان میزان دهشتناك خواهد بود.
سی ان ان در ادامه نوشت: زمانی كه رئیس ستاد ارتش آریكا روشن ساخت كه ارتش آماده اقدام است گفت هیچ گزینه بدون خطری وجود ندارد.
میلی گفت: در اینجا هیچ گزینه سهل، خوب یا عاری از خطری وجود ندارد، این امری فوق العاده دشوار و بی نهایت خطرناك است، احدی نباید آن را دستكم بگیرد.
سی ان ان گزارش داد رئیس ستاد ارتش آمریكا بر این نكته تایید كرد كه تصمیم نهایی درباره اینكه چه اقدامی باید در قبال كره شمالی صورت گیرد توسط نمایندگان و سیاست گردانان منتخب و نه ارتش آمریكا گرفته می شود.
تارنمای این رسانه تصویری آمریكایی نوشت: اظهارات رئیس ستاد ارتش آمریكا تنها ساعاتی پس از توئیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا صورت گرفت كه وی در آن تلا ش دولت های قبلی برای حل مناقشه با پیونگ از طریق مذاكره را به باد انتقاد گرفت.
به گزارش ایرنا، تارنمای خبری 'هیل' (TheHill) روز گذشته درخبری نوشت: «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریكا با تاكید بر اینكه واشنگتن هنوز هم به راه حل دیپلماتیك را برای حل بحران شبه جزیره كره امید دارد، گفت: با این حال ارتش باید آماده (اقدام نظامی) باشد.
در همین حال ترامپ به جنگ لفظی با كره شمالی ادامه می دهد و دراین زمینه نگرانی كارشناسان و سیاستمداران آمریكایی را به همراه داشته است.
'كریس مورفی' سناتور دمكرات روز گذشته (دوشنبه) با هشدار در خصوص آغاز یك جنگ احتمالی با كره شمالی گفت: زمزمه بحث‌های جنگی جدی‌تری را از كاخ سفید و منابع نزدیك به آن می‌شنویم.
این درحالی است كه رئیس جمهوری آمریكا در حساب كاربری توییتر خود 17 مهرماه نوشت: كشور ما به مدت 25 سال در برخورد با كره شمالی ناموفق بوده است، میلیاردها دلار از دست داده و هیچ به دست نیاورده است. سیاست، موثر نبوده است.
ترامپ روز شنبه گذشته نیز در توییتی در مورد كره شمالی، اعلام كرد كه تنها یك گزینه، برنامه های موشكی و هسته ای پیونگ یانگ را مهار می كند.
كیم جونگ اون رهبر كره شمالی هم روز شنبه گذشته برنامه تسلیحات هسته ای كشورش را یك بازدارنده قدرتمند نامید كه ضامن حق حاكمیت این كشور است.
جنگ لفظی بین آمریكا و كره شمالی شدت گرفته و پیونگ یانگ در ماه های اخیر چند آزمایش موشكی انجام داده و موشك‌هایی را شلیك كرد كه برای نخستین بار در سال‌های گذشته از حریم هوایی ژاپن گذشت. این موضوع زنگ خطر را برای ژاپن، كره جنوبی و دیگر متحدان واشنگتن در منطقه به صدا درآورده و تنش‌ها را افزایش داده است.
اروپام **1302**مترجم: بهروز وفاداری ** انتشار: زهرا هژبری