۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۶
کد خبر: 82691568
T T
۰ نفر
تخصيص 400 ميليارد ريال اعتبار به ورزش خوزستان در سال 96

اهواز – ايرنا – مديركل ورزش و جوانان خوزستان از كسب رتبه برتر اين اداره كل در سطح كشور خبر داد و گفت:400 ميليارد ريال اعتبار به ورزش خوزستان در سال 96 اختصاص يافت.

به گزارش ايرنا افشين حيدري روز سه شنبه در نشست هم انديشي روساي هيات هاي ورزشي و ادارات شهرستان هاي استان كه در تالار اجتماعات اداره كل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد اظهار كرد: كسب رتبه برتر كشور در سال 95 براي ورزش استان افتخار بزرگي است چرا كه توانستيم استان هاي مطرحي همچون اصفهان، فارس، گيلان، آذربايجان و خراسان را پشت سر بگذاريم.
مديركل ورزش و جوانان خوزستان با بيان اين كه استعداد و سرمايه هاي ورزشي فراواني در استان وجود دارد كه بايد مديريت شوند افزود: در اين استان، پيشكسوتان، قهرمانان و نخبگان بسياري وجود دارد كه اگر در كنار يكديگر قرار گيرند نتايج درخشاني براي ورزش خوزستان به همراه دارد لذا بايد ساختاري براي تعامل بيشتر اين اقشار تعريف كنيم.
وي با اشاره به اين كه تمام روساي ادارات و هيات هاي ورزشي استان بايد به شهرستان ها و نقاط محروم سركشي كنندگفت: نبايد تصور كرد چون در كشور برترين مقام را كسب كرديم ديگر كار تمام است بلكه بايد به دنبال رفع مشكلات ورزش شهرستان هاي محروم و نقاط حاشيه نشين باشيم.
حيدري ضمن انتقاد از برخي روساي هيات هاي ورزشي گفت: متاسفانه هر وقت با روساي هيات هاي ورزشي استان نشستي برگزار مي كنيم برخي از آن ها شركت نمي كنند لذا در جلسات بعد اگر رييس هياتي بدون هماهنگي قبلي حضور نداشته باشد نايب رييس و دبير هيات حق شركت در آن جلسه را ندارد و اين موضوع كتبا به فدراسيون گزارش داده مي شود.
وي خدمت به مردم را مهمترين هدف جامعه ورزش استان دانست و گفت: اگر رييس هيات و اداره اي در جهت خدمت به مردم گام بر ندارد در واقع خط قرمزها را عبور كرده است.
وي گفت: خوشبختانه با وجود استاندار ورزش دوست، فرصت هاي خوبي براي ورزش استان مهيا شده است كه بايد از آن ها به خوبي استفاده كرد.
مديركل ورزش و جوانان خوزستان افزود: با توجه به مصوبه شوراي برنامه ريزي استان از اين پس سالانه يك درصد از اعتبارات تمامي ارگان هاي استان به ميزان 200 ميليارد ريال به ورزش تعلق مي گيرد كه با اين امر شاهد انقلاب عظيمي در ورزش خوزستان خواهيم بود.
وي در ادامه به تخصيص 200 ميليارد ريال اعتبار از سوي وزارت ورزش و جوانان جهت زيرساخت هاي ورزش استان اشاره كرد و گفت: يكي از مشكلات اصلي ورزش كشور و استان جزيره اي عمل كردن است كه اين موضوع باعث مي شود بسياري از فرصت ها را از دست دهيم.
حيدري خطاب به هيات هاي ورزشي گفت: با توجه به تخصيص اعتبار 30 ميليارد ريال از سوي سازمان برنامه و بودجه استان، سعي مي كنيم تا حد ممكن بحث مالي و تجهيزات مورد نياز هيات هاي ورزشي را تامين كنيم اما در سوي مقابل از تمام هيات ها برنامه كاري مي خواهيم و انتظار داريم در راستاي اهداف اداره كل گام بردارند.
وي در ادامه به ورزش مناطق محروم و حاشيه نشين اشاره كرد و گفت: با توجه به تاكيد استاندار به ورزش محلات توجه ويژه اي خواهيم داشت و بنا داريم به زودي در ورزشگاه غدير اهواز، دفتر ورزش محلات و مناطق حاشيه نشين را افتتاح كنيم تا از اين طريق به مشكلات آن ها رسيدگي شود.
مديركل ورزش و جوانان خوزستان با بيان اين كه تعامل بين هيات ها و آموزش و پرورش حلقه مفقوده ورزش استان به شمار مي رود افزود: يكي از مشكلات ورزش استان فاصله بين هيات هاي ورزشي با آموزش و پرورش است كه انتظار مي رود اين خلاء با ارتباط بيشتر پر شود.
وي در پايان از برگزاري مراسم تجليل از قهرمانان ورزش استان خبر داد و گفت: در هفته آينده طي مراسمي از قهرمانان و مدال آوران جهاني، آسيايي و المپيكي ورزش استان تجليل خواهيم كرد.
6064
خبرنگار: محمد شاكري** انتشار دهنده: محسن بهاروند