۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۹:۴۷
کد خبر: 82692175
T T
۰ نفر
استاندارخوزستان:زيرساخت هاي شكل گيري شهر هوشمند در اهواز آماده است

اهواز - ايرنا - استاندار خوزستان گفت: زيرساخت هاي شكل گيري شهر هوشمند براي روان سازي خدمت بهتر و سريع تر به مردم در اهواز آماده شده و اين مي تواند تجربه خوبي را در اختيار ديگر شهرهاي استان قرار دهد.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي در نشست هماهنگي شهر هوشمند اهواز كه شامگاه سه شنبه در سرسراي شهيد رجايي استانداري برگزار شد افزود:زيرساخت شهر هوشمند در اهواز به خصوص در بخش اينترنت پرسرعت و شبكه به هم پيوسته ارتباطات در مقايسه با ساير كلانشهرهاي كشور در وضعيت بهتري قرار دارد و اين كمك خواهد كرد تا پروژه شهر هوشمند در اهواز با گستردگي و دقت بيشتري اجرايي شود.
وي گفت: شهر هوشمند اين امكان را به شهروندان مي دهد تا از خدمات شهري بهتر و بدون اتلاف وقت و با هزينه كمتر بهره مند شوند.
استاندار خوزستان با بيان اينكه اجراي شهر هوشمند ، مي تواند ترافيك شهري اهواز را كمتر كرده و شرايط زيست محيطي اين شهر را بهبود خواهد بخشيد افزود:در بحث شهر هوشمند بايد مديريت منابع متمركز شود و متولي آن نيز به صورت مشخص تعيين شود.
شريعتي گفت:راه اندازي شهر هوشمند مي تواند سهم درآمدي شهري را افزايش دهد و ضمن ايجاد اشتغال جديد ، منابع جديدي براي شهرها در بخش مالي تعريف كند.
وي خواستار استفاده از تجربيات شهر هوشمند تهران در پروژه زيرساختي شهر هوشمند اهواز شد و افزود: تاخير و تعلل در راه انداري شهر هوشمند در كلانشهر مي تواند خسارات زيادي به مردم وارد كند و اين پذيرفتني نيست.
شريعتي در اين نشست كه مديرعامل شركت ايرانسل، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر اهواز و كارشناسان امور شهري حضور داشتند گفت: شهردار و اعضاي شورا براي خدمت به مردم به ويژه اجراي طرح هوشمند شهر اهواز عزمي جزم دارند و بايد اين پروژه در كوتاه ترين زمان ممكن اجرايي شود.
وي افزود: موفقيت اجراي اين طرح به صورت پايلوت در اهواز ، مي تواند زمينه ساز اجراي طرح هوشمند در شهرهاي آبادان ، خرمشهر، ماهشهر و دزفول كه جمعيت شهري زيادي دارند شود.
در اين نشست مقرر شد در 2 ماه آينده جلسه ديگري در اين خصوص با حضور اعضاي كارگروه شهر هوشمند به منظور بررسي پيشرفت پروژه شهر هوشمند اهواز برگزار شود.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي