۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82693578
T T
۰ نفر
استان مركزي پايين ترين نرخ بيكاري كشور را در نيمه نخست امسال كسب كرد

اراك - ايرنا - مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري مركزي گفت: اين استان با نرخ بيكاري هفت و سه دهم درصد پايين ترين نرخ بيكاري كشور را در نيمه نخست امسال كسب كرد.

به گزارش ايرنا، محمود نعمتي روز پنجشنبه در نشست مركز خدمات سرمايه گذاري استان مركزي كه با حضور 2 تن از اعضاي انجمن سرمايه گذاري راه ابريشم كشور چين برگزار شد، افزود: اين موفقيت در شرايطي است كه بر اساس اعلام مركز آمار ، نرخ بيكاري كشور درنيمه نخست امسال حدود 12 درصد بوده است.
وي گفت: طبق گزارش مركز آمار در نيمه اول امسال استان كرمانشاه با شاخص بيش از 20 درصد، بالاترين نرخ بيكاري را در كشور داشته است.
مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري مركزي اضافه كرد: يك هزار و 20 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد در سال جاري به 57 واحد توليدي استان مركزي تزريق شد كه در صورت راه افتادن اين واحدها بيكاري اين استان تا پايان سال به پنج درصد مي رسد.
نعمتي گفت: مركز آمار ايران همچنين رشد اقتصادي و نرخ تورم استان مركزي را در سال جاري به ترتيب 11 و 12 درصد عنوان كرده است.
وي افزود: ارتقاي سطح معيشت مردم، توسعه اقتصادي پايدار و به خصوص ايجاد اشتغال تنها از رهگذر حمايت و توسعه همه جانبه از صنايع و همچنين سرمايه گذاري داخلي و خارجي مي گذرد دولت دوازدهم براي دستيابي به اين مهم بخش قابل توجهي از ظرفيت هاي كشور را در مسير تحقق اين اهداف والا قرار داده است.
مديركل دفتر هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري مركزي اضافه كرد: روحيه حمايت از سرمايه گذاري در بخش صنعت با هدايتگري صحيح منابع داخلي و استقبال از سرمايه گذاران خارجي در استان مركزي نيز بسط داده شد و در مدت چهار سال فعاليت دولت تدبير و اميد زمينه هاي تحول صنعتي در اين استان فراهم شده است.
نعمتي اضافه كرد: استان مركزي به لحاظ نزديكي به پايتخت، قرار گرفتن در مسير ارتباطي اصلي كشور و بهره مندي از خطوط ريلي مورد توجه سرمايه گذاران داخلي و خارجي است و به خصوص پس از توافق برجام سرمايه گذاران خارجي بسياري به استان مركزي مراجعت و بيش از 10 سرمايه گذار فعاليت خود را در نقاط مختلف اين استان آغاز كرده اند.
وي بيان كرد: تيم اقتصادي چيني به مدت 2 روز از ظرفيت هاي صنعتي اراك، ساوه، شازند، زرنديه، خمين، محلات و آشتيان بازديد و به پس از مراجعت به كشور خود مقدمات سفر استاندار استان شنزن را براي مذاكرات در راستاي سرمايه گذاري به استان مركزي را فراهم مي كنند.
بيش از يك ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي در قالب 10 طرح صنعتي، معدني و كشاورزي در استان مركزي راه اندازي شده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفي مجللي***انتشاردهنده:مژگان حيدري