۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82693660
T T
۰ نفر
ساماندهي فعاليت هاي قرآني دستگاه هاي اجرايي از سال آينده

قزوين-ايرنا-معاون هماهنگي و نظارت راهبردي دبيرخانه شوراي توسعه فرهنگ قرآني گفت: براساس برنامه ريزي هاي به عمل آمده از سال آينده ساماندهي فعاليت هاي قرآني دستگاه ها در دستور كار اين شورا قرار مي گيرد.

به گزارش ايرنا، محمد انجم شعاع روز پنجشنبه در چهارمين نشست شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني استان قزوين افزود: در نشست هاي شوراي عالي فرهنگي، سند منشور توسعه قرآني كشور با عضويت 27 نفر ازعالي ترين مديران و نخبگان فرهنگي تهيه و قرار شد همه تصميماتي كه در آن گرفته مي شود به منزله قانون تلقي شده و براي همه نيز لازم الاجرا باشد.
اين مسئول ادامه داد: به بركت پيروزي انقلاب و استقرار نظام جمهوري اسلامي شاهد رشد فعاليت هاي قراني در كشور هستيم به گونه اي كه امروز جايگاه ويژه اي را در نخبه پروري اين حوزه دارا مي باشيم.
انجم شعاع افزود: تا قبل از انقلاب اسلامي در حوزه نخبه پروري قراني جايگاه مناسبي نداشتيم و تنها در بخش قرائت و حفظ قرآن داراي يك رتبه خارجي بوديم و در بخش حفظ قرآن كريم نيز تعداد معدودي نماينده داشتيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه براساس افق سال 1414 تربيت 10 ميليون حافظ قرآن كريم بايد در دستور كار قرار گيرد، ادامه داد: با توجه به اينكه از اين تعداد تاكنون يك ميليون و 200 هزار محقق شده از اين رو بايد فعاليت خود در اين زمينه را به سرعت افزايش دهيم.
به گفته وي، سهم قزوين در تربيت حافظان قرآن كريم در افق سال 1414، 150هزار نفر است كه از اين رقم تنها 6 هزار نفر محقق شده است و اين مساله كار مسئولان اين استان را براي تحقق اين مهم مشكل مي سازد.
وي با بيان اينكه براي افزايش حافظان قران بايد از تجربه كشورهاي موفق استفاده كنيم، افزود: امروز تعداد حافظان قرآن كريم در كشورهاي مسلمان از جمله تركيه به 118 هزار نفر و عربستان به 145 هزار نفر مي رسد در حالي كه اين تعداد در كشور محروم و فقيري مانند سودان به پنج ميليون نفر رسيده است.
در ادامه اين نشست، نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي بيان اينكه برنامه هاي قرآني ما با چشم اندازهاي تعيين شده فاصله دارند، يادآور شد: اگر دستگاه هاي دولتي رديف هاي بودجه اي را براي امور قرآني تدوين كنند بسياري از ضعف هاي موجود در اين زمينه كاهش مي يابد.
داوود محمدي با انتقاد از رسانه ها بابت كم توجهي در پرداختن به فعاليت ها و امور قراني، گفت: اگر حافظان قرآن كريم مورد توجه جدي رسانه ها قرار گيرند بدون شك اين مساله تشويق فعالان اين عرصه را به دنبال خواهد داشت اما اگر نگاهي به كل صفحات روزنامه هاي خود در طول يك سال گذشته بياندازيم حتي در 10 صفحه از آنها به مباحث قرآني پرداخته نشده است.
وي در پايان، بهره گيري از فضاهاي مجازي براي توسعه امور قراني را اجتناب ناپذير و ضروري دانست.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدي**انتشار دهنده: رضا اولادي