۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82698838
T T
۰ نفر
ممنوعيت فروش نان خانگي بدون كد بهداشتي در واحدهاي صنفي چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- معاون بازرگاني سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: نان خانگي بدون كد بهداشتي و مشخصات توليد در واحدهاي صنفي ممنوع و از بازار جمع آوري مي شود.

حسن شمسي پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: در طرح تشديد بازرسي نان موجود در بازار و كنترل عرضه خارج از شبكه از بهمن ماه سال گذشته تاكنون، نان هاي خانگي بدون شناسنامه توليد از بازار جمع آوري و پرونده تخلف واحد صنفي به تعزيرات حكومتي ارسال مي شود.
وي با بيان اينكه ممنوعيت فروش نان خانگي بدون كد بهداشتي در عمده واحدهاي صنفي استان اجرا شده است، تصريح كرد: اين طرح تا پايان امسال براي تمامي واحدها اجرايي مي شود.
شمسي پور با بيان اينكه عرضه نان خانگي در بازار ممنوع است، گفت: تنها واحدهاي صنفي شامل سوپرماركت و واحدي كه مجوز خوار و بار فروشي دارند مجاز به فروش نان خانگي با كد بهداشتي و شناسنامه توليد هستند.
معاون بازرگاني سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري ادامه داد: توليد كنندگان نان خانگي بايد كد بهداشتي توليد را از مركز بهداشت استان دريافت كنند.
به گزارش ايرنا، در نيمه نخست امسال 5 هزار و 800 مورد بازرسي ويژه آرد و نان از نانوايي ها و كارخانجات توليد آرد در استان انجام شده است كه در اين راستا 176 پرونده تخلف به ارزش 140 ميليون ريال تشكيل شده است.
حدود 31 هزار واحد صنفي توليدي، توزيعي و خدماتي در چهارمحال و بختياري فعال است.
نان به عنوان قوت غالب سفره ايرانيان در سبد غذايي خانوارها يكي از مهمترين اقلام غذايي است و از جمله مواد غذايي است كه بايد در همه مراحل تهيه و پخت، موارد بهداشتي آن رعايت شود چنانچه آن موارد بهداشتي رعايت نشود سلامت عمومي به خطر مي افتد.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار:جهانبخش صفري
7361/6021