۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82700194
T T
۰ نفر
چهار كاراته كای كرمانی به مسابقات جهانی اسپانیا دعوت شدند

كرمان - ایرنا - سرمربی تیم ملی كاتای جمهوری اسلامی ایران گفت: چهار كرمانی از بین 35 كاراته كای دعوت شده به اردوی تیم ملی برای شركت در مسابقات كاراته قهرمانی جهان به میزبانی اسپانیا دعوت شدند.

محسن رشیدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نفرات كرمانی دعوت شده به اردوی تیم ملی برای شركت در مسابقات جهانی اسپانیا افزود: مهدی قراری زاده در بخش كومیته وزن منهای 84 كیلوگرم رده سنی امید، هفتم آبانماه مسابقه می دهد.
وی ادامه داد: مهدی رضایی، مهدی شجاعی و پویا حبیبی در بخش كاتای جوانان تیم ملی پنجم آبان به روی تاتامی خواهند رفت.
وی تصریح كرد: كاراته امروز ورزش نخست استان كرمان است زیرا هر ساله قهرمانی جهان، آسیا می شود و ملی پوشانی از كرمان سالانه به مسابقات برون مرزی اعزام می شوند.
سرمربی تیم ملی كاتای جمهوری اسلامی گفت: كاراته كرمان بیشترین جمعیت ورزشكار و قهرمانی را بین استان های كشور در مسابقات برون مرزی دارد كه مربوط به پایه قوی كاراته در این استان است.
وی با بیان اینكه امروز هشت مربی كرمانی در سطح ملی فعالیت می كنند اظهار كرد: برخی از ورزشكاران این استان پنج سال متوالی عضو تیم ملی هستند.
وی افزود: همچنین هیات كاراته، مربیان دلسوز و پیسكستوتان كاراته استان كرمان موجب رشد 2 چندان ورزش كاراته كرمان در سال های آینده خواهد شد.
** میزبانی سیرجان در مسابقات كاراته كارگری قهرمانی كشور
رشیدی نژاد عنوان كرد: مسابقات كاراته كارگران كشور نیز 27 و 28 مهرماه به میزبانی جهاد نصر شهرستان سیرجان، با حضور بیش از 20 استان برگزار می شود.
وی گفت: تیم كاراته استان كرمان در دور قبل توانست مقام نایب قهرمانی این مسابقات را در استان اصفهان به دست بیاورد و در این مسابقات با امید قهرمانی به روی تاتامی می رود.
سرمربی تیم ملی كاتای جمهوری اسلامی افزود: هیات كارگری استان كرمان با برنامه ریزی و توان مضائف تمامی رشته های ورزشی كارگری را به این مسابقات اعزام می كند.
** اردوی نونهالان كاراته كشور در شهرستان جیرفت
وی اضافه كرد: همچنین اردوی نونهالان كاتای قهرمانی كشور در اویل آذرماه به مدت سه روز به میزبانی هیات كاراته و اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت برگزار می شود.
رشیدی نژاد گفت: تعداد 20 كاراته كای 10 تا 14 سال در این اردو شركت كرده و خود را محك خواهند زد.
مسابقات جهانی اسپانیا در 2 بخش كاتا و كومیته در رده های سنی نوجوانان، جوانان و امید از سوم تا هفتم آبان ماه در كشور اسپانیا برگزار می شود و كاراته كاهای كشور 30 مهرماه به این مسابقات اعزام می شوند.
كرمان از استان های بنام در ورزش كاراته كشور و حتی جهان است و كاراته كاهای كرمانی سال های بسیاری در كاتا، كومیته، داوری، مربیگری و حتی فرهنگ سازی در این رشته ورزشی افراد بزرگی را تربیت كرده كه بارها در مسابقات داخلی و برون مرزی افتخار آفرین بودند.
كرمان جزو استان های پیشرو در راه اندازی این رشته ورزشی نیز بود زیرا تاریخچه كاراته از سال یكهزار و 354 در باشگاه كارگران كرمان با سبك كان ذن ریو آغاز شد و نخستین مسابقه كاراته قهرمانی استان در سال 58 در كرمان برگزار و برای نخستین بار در این سال كاراته كاران كرمانی به مسابقات كشوری راه یافتند.
امروز ورزش كاراته در كرمان به عنوان برترین و با سابقه ترین ورزش استان شناخته می شود زیرا كرمان بیش از 35 قهرمانی آسیا و جهانی را به خود اختصاص داده است.
استان كرمان همچنین 8 مربی تیم ملی را در كاتا، كومیته و بدنسازی و بیش از 10 داور آسیایی و جهانی را به دنیا معرفی كرده است.
بیش از 600 مدال رنگارنگ مسابقات كشوری و بین المللی كاراته و 20 هزار كاراته كا در 700 باشگاه ورزشی استان كرمان لقب نخستین ورزش در استان را به كاراته داده است.
در سالهای اخیر ورزش كاراته در استان كرمان به نحوی كمرنگ شده و كمتر مورد توجه مردم و مسئولان قرار گرفته و انتظار می رود با اجرای صحیح و جدی طرح توسعه ورزش قهرمانی و همگانی استاندار كرمان كه می تواند مشكل گشای ورزش كمان باشد و قرار گرفتن یك كرمانی در صدر كادر فنی تیم ملی استعدادهای كرمانی شناخته شده و همانند گذشته در مسابقات كشوری و برون مرزی شكوفا و با دستیابی به مدال های رنگارنگ افتخار آفرین شوند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029