۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82701479
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي: نماز بايد انسان را از منكرات دور كند

بيرجند - ايرنا - نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند گفت: در حوزه نماز شناسي، نمازي كه فقط حركت هاي فيزيكي باشد، مورد قبول نيست بلكه نماز بايد انسان را از فحشا و منكرات دور كند.

حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا عبادي روز پنجشنبه در اجلاس استاني نماز در بيرجند افزود: عبادت فلسفه خلقت بشر است و بايد در همه مراحل و دقايق زندگي انسان ريشه بدواند.
وي بيان كرد: انسان مومن بايد طوري زندگي كند كه تمام زندگي اش در عبادت به خداوند متعال خلاصه شود و عبادت را فقط به نماز اختصاص ندهد.
به گفته وي، عبادت بايد در تمامي مراحل سياسي، اجتماعي، فرهنگي، و اقتصادي افراد نمود پيدا كند و اگر غير از اين باشد نظام سكولار بر جامعه حاكم مي شود.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي ادامه داد: مسلمانان نمي توانند همانند كساني كه دين را از سياست جدا مي دانند فقط يك روز يا لحظه اي را صرف عبادت كنند و تا موعد مقرر در گناه غوطه ور شوند زيرا دين ما اسلام است و داراي تفكر اسلامي هستيم.
وي با تاكيد بر اينكه نماز را بايد براي خدا خواند گفت: نماز در بناي عظيم عبوديت همانند عمودي استوار است كه بايد به آن متكي باشيم.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي اظهار كرد: مومن واقعي بايد دينش را با نمازش تنظيم كند و وقتي كه در نماز نداي «اياك نعبد» سر مي دهد بايد براي خدا باشد بلكه نمازي كه بعد از پول پرستي و هواي نفساني روزمره باشد همانند ديوار كجي است كه تنظيم كردن آن دشوار خواهد بود.
وي افزود: زندگي انسان همواره بايد مانند قرارگيري در روزه و نماز باشد زيرا اين تنها راه تنظيم عبوديت و براي خدابودن است كه در اين مرحله حتي خواب انسان هم به عبادت تبديل مي شود.
وي تاكيد كرد: اگر نماز و روزه براي خدا نباشد، فقط عملي فيزيكي خواهد بود و هيچ تاثيري در عبادت شخص نخواهد داشت پس به همين دليل فقط نماز كافي نيست بلكه نمازي، نماز خواهد بود كه همه كارها را تنظيم و درست كند و بهترين آنها نماز اولياي خداوند است زيرا آنها لحظه اي غافل از خدا و عبوديت نبودند.
امام جمعه بيرجند گفت: ديگر وقت آن رسيده كه در سايه تبيين حقايق دلنشين دين خود را دريابيم تا از كيد و مكر شياطين آخرالزماني نجات پيدا كنيم.
اين اجلاس امروز (27 مهر) با عنوان «نماز و فضاي مجازي» در بيرجند برگزار شد.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
*3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهيمي اسفدن*انتشار- رسول محمدحسني