۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82702133
T T
۰ نفر
كردستان پانزدهمين استان ميزبان نمايشگاه ملي عكس مدرسه طبيعت

سنندج - ايرنا - پانزدهمين نمايشگاه ملي عكس مدرسه طيبعت متشكل از مجموعه آثار پوريا قليچ خاني عكاس و تسهيل گر مدارس طبيعت ايران شامگاه پنجشنبه با حضور جمعي از مسئولان در پرديس سينمايي بهمن سنندج گشايش يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مدارس طبيعت در دنيا از قدمت 80 ساله برخوردار است و حدود سه سال است كه اين كار در كشور ما نيز شروع شده است و نخستين مدرسه طبيعت ايران سال 93 با تلاش بوم شناس بزرگ كشور عبدالحسين وهاب زاده در شهر مشهد راه اندازي شد.
هم اكنون با گذشت سه سال، 52 مدرسه طبيعت در سطح كشور راه اندازي شده است و دانش آموزان اين مدارس در محيطي طبيعي و به صورت كاملا آزادانه آنچه را كه نياز دارند، فرا مي گيرند.
نمايشگاه ملي عكس طبيعت نيز در راستاي ترويج ايده مدرسه طبيعت از شهريور سال 95 در سطح كشور آغاز شد و تاكنون در 14 استان كشور داير شده و كردستان ميزبان پانزدهمين نمايشگاه است و قرار است تا پايان سال 97 در تمامي استان هاي كشور اين نمايشگاه برپا شود.
اين نمايشگاه مجموعه آثار پوريا قليچ خاني عكاس و تسهيل گر مدارس طبيعت ايران است كه با همكاري دفتر مشاركت هاي مردمي سازمان حفاطت محيط زيست در كشور برپا شده است.
عكاس و تسهيل گر نمايشگاه مدارس طبيعت ايران در حاشيه افتتاح پانزدهمين دوره اين نمايشگاه در پرديس سينمايي بهمن سنندج در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين نمايشگاه قرار است در راستاي ترويج و تبليغ ايده مدرسه طبيعت در 31 استان كشور داير شود.
پوريا قليچ خاني افزود: اين نمايشگاه تاكنون در استان هاي مختلف از جمله تهران، مازندران، اروميه، اصفهان و اراك داير شده و هم اكنون نيز كردستان به مدت سه روز پانزدهمين استان ميزبان اين نمايشگاه است.
وي ادامه داد: اين نمايشگاه ها حاصل سه سال عكاسي از مدارس طبيعت استان هاي مختلف كشور است البته تا پايان سال 97 تمام استان هاي كشور را زير پوشش برپايي اين نمايشگاه قرار مي دهيم.
اين عكاس و تسهيلگر مدارس طبيعت ايران افزود: بدليل استقبال گسترده مردم استان مازندران از مدارس طبيعت قرار است كه شانزدهمين نمايشگاه نيز در قائمشهر در اين استان داير شود.
وي يادآور شد: مدارس طبيعت نقطه صفر مرزي بين دنياي مدرن و طبيعت است و مكاني است كه در آن ديوار بين انسان مدرن و طبيعت برداشته شده است و كودك مي تواند بدون جهت دهي و زور و اجبار كودكي كرده و به بازي بپردازد.
قليچ خاني تاكيد كرد: مدارس طبيعت كودكان سه تا 12 سال را تحت پوشش قرار مي دهد و معلم، آموزگار و مربي ندارند و طبيعت، معلم دانش آموزان اين مدارس است و افرادي به عنوان تسهيل گر و به صورت كاملا نامحسوس دانش آموزان را نظارت مي كنند.
نخستين مدرسه طبيعت استان كردستان با نام 'وي ول' سال گذشته توسط 2 نفر از دوستداران طبيعت در نزديكي روستاي حسن آباد از توابع شهرستان سنندج راه اندازي شد.
پانزدهمين نمايشگاه ملي عكس مدرسه طبيعت تا 29 مهر در گالري سوره پرديس سينمايي بهمن سنندج آماده استقبال از علاقه مندان به آثار طبيعي است.
خبرنگار: افسانه گلباغي ** انتشار: مجيد سليماني
7348/9102