۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۳۸
کد خبر: 82703634
T T
۰ نفر
ديپلم افتخار مسابقه بين المللي پوستر روسيه در دستان طراح اروميه اي

اروميه- ايرنا- ديپلم افتخار دومين مسابقه بين المللي پوستر تئاتر روسيه در بخش راي گيري اينترنتي به بهمن رضائي از اروميه براي پوستر تئاتر 'آبگوشت زهرماري' تعلق گرفت.

به گزارش ايرنا و بر اساس راي صادره هيات داوران جشنواره پوستر ايركوتسك /Irkutsk/ روسيه، اين اثر در بين 21 پوستر برتر با 63 هزار و 125 راي رتبه نخست راي گيري اينترنتي را كسب كرد.
هدف از برگزاري اين مسابقه نگاهي جديد به پوستر تئاتر از بعد هنري بود كه از 25 شهريور تا سه مهر سال جاري در شهر ايركوتسك برگزار شد.
طراح اين پوستر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه پوستر يكي از اصلي‌ترين ركن هاي ماندگاري يك نمايش است، گفت: پوستر نقش بسيار مهمي در جذب علاقه مندان به سالن نمايش و زنده نگه ‌داشتن سالن‌هاي تئاتر دارد.
بهمن رضائي با اشاره به اينكه آشنايي كامل طراح با نمايشنامه و هم فكري وي با عوامل نمايش در خلق يك پوستر تاثيرگذار لازم است، گفت: يكي از مهم ترين دلايل تاثير گذاري پوستر تئاتر آبگوشت زهرماري همسو بودن آن با موضوع اصلي نمايش است.
وي افزود: طراح تا زماني كه از درون مايه و فكر اصلي نمايش به خوبي آگاه نباشد پوستر متناسب با نمايشنامه و جذاب براي مخاطب خلق نمي شود.
وي ادامه داد: اولين برخورد مخاطب تئاتر با نمايش به وسيله اقلام تبليغي و به ويژه پوستر صورت مي گيرد و بدين صورت به آن اثر هنري علاقه مند مي شود.
طراح پوستر تئاتر 'آبگوشت زهرماري' بيان كرد: ارتباط هوشمندانه طرح با موضوع يكي از مهم ترين موارد براي ايجاد يك در ذهن مخاطب و ترغيب وي براي كشف پيام نهفته در نمايشنامه آن تئاتر است.
وي ابراز اميدواري كرد كه پوسترهاي تئاتر توسط طراحان گرافيك طراحي شود تا پوسترهاي چشم نواز و استاندارد براي معرفي تئاترها خلق شود.
به گزارش ايرنا دومين مسابقه بين المللي پوستر تئاتر روسيه در اين دوره پذيراي 540 پوستر تئاتر از 353 طراح اهل 34 كشور جهان بود و 75 پوستر به مرحله دوم داوري و نمايشگاهي راه يافت.
به گزارش ايرنا بهمن رضائي متولد 1372 در شهر اروميه و كارشناس رشته تربيت بدني بوده و طراح گرافيك، تدوينگر و فيلمساز فيلم كوتاه است.
وي فعاليت هنري خود را از سال 1389 شروع كرد و پوستر تئاترهاي مختلفي چون 'اتفاقاً مرگ نمي آيد'، 'آغلاما اورميا'، 'نبض سرخ كلاغ'، 'شب نامه'، 'ويان'،'بيچارگي'،'خَج و سيابند'، 'عروس باران'، 'به هم مي رسيم'، 'هواپيمايي در آسمان مي گذرد' از آثار اوست.
اين هنرمند پوستر بيست و هشتمين و بيست و نهمين جشنواره تئاتر آذربايجان غربي را نيز طراحي كرده است.
رتبه نخست طراحي پوستر تئاتر در سيزدهمين جشنواره تئاتر سقز در سال 1395، رتبه نخست طراحي پوستر در نخستين جشنواره نماد “سهم من، سهم تو” تهران در 1395 و رتبه نخست دومين جشنواره ملي “جامعه + من” در بخش پوستر اروميه در 1396 را در ويترين افتخارات خود دارد.
نمايش آبگوشت زهرماري ساخته بابك لطفي از اروميه با تاييد هيات انتخاب آثار در سال گذشته به سي و پنچمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر راه يافته بود.
نمايش آبگوشت زهرماري شهريورماه سال 1395 در جشنواره استاني تئاتر آذربايجان غربي موفق به كسب هشت جايزه برتر در بخش هاي مختلف شده بود.
اين نمايش طنز به كارگرداني بابك لطفي درباره اتفاقات دربار مظفرالدين شاه و ماجراهايي آشپزخانه دربار وي بوده و راوي نكاتي طنز است.
مظفرالدين شاه هميشه آبگوشت مي‌خورد اما مدت هاست كه لب به غذا نزده و آشپزها مي‌خواهند تغييري در ليست غذاي شاه بدهند كه اين موقعيت، روايتي جالب را در نمايش آبگوشت زهرماري ايجاد مي كند.
7129/2093 ** خبرنگار: توحيد محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقاني