۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82704381
T T
۰ نفر

كشف70 سكه نقره ناصرالدین شاهی در اراك

۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82704381
كشف70 سكه نقره ناصرالدین شاهی در اراك

اراك - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: 70 سكه نقره مربوط به دوره ناصرالدین شاه در یكی از روستاهای اراك كشف شد.

سیدمحمد حسینی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سكه ها 2 روز قبل در جریان بازی چند كودك روستایی اراك به دست آمد.
وی توضیح داد: این كودكان حین بازی كوزه ای را از خاك بیرون آوردند كه محتویات آن سكه های قدیمی زمان قاجاریه بود.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی اظهار كرد: یكی از این كودكان كوزه را به منزل برد و اعضای خانواده پس از اطلاع از موضوع با تماس تلفنی، یگان حفاظت اداره كل میراث فرهنگی را مطلع كردند.
حسینی گفت: بخشی از این سكه ها با همكاری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و كلانتری 16 سنجان اراك و شمار باقیمانده نیز پس از آن به صورت داوطلبانه به نیروی یگان حفاظت تحویل داده شد.
وی افزود : 66 عدد از این سكه ها 2 هزار دیناری با آرم شیر و خورشید است و چهار سكه نیز از نوع هزار دیناری است كه بر روی آن ضرب دوره ناصر الدین شاه را دارد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی توضیح داد: سكه های كشف شده به همراه ظرف سفالی كشف شده پس از مراحل ثبت برای نمایش به موزه منتقل می شود.
نواحی منسوب به استان مركزی واقع در قلب كشور از قدمت تاریخی هفت هزار ساله برخوردار و تاكنون بیش از 2 هزار اثر تاریخی در این منطقه شناسایی شده است.
كلانشهر اراك 520 هزار جمعیت دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی ***انتشاردهنده:مژگان حیدری
۰ نفر