۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۳۴
کد خبر: 82711232
T T
۰ نفر
سلطاني فر: براي مدال آوري در المپيك بايد نخبه هاي سنين پايين تر را پرورش داد

تهران- ايرنا- «مسعود سلطاني فر» وزير ورزش و جوانان،در پنجمين جلسه ستاد عالي بازي هاي المپيك و پارالمپيك، آسيايي و پارآسيايي گفت: براي مدال آوري در المپيك بايد نخبه هاي سنين پايين تر را پرورش داد.

به گزارش ايرنا به نقل از وزارت ورزش و جوانان ،سلطاني فر در اين جلسه با تاكيد بر اين نكته كه فدراسيون ها بايد نونهالان و نوجوانان فعال در رشته هاي خود را براي مدال آوري شناسايي و روي آن ها سرمايه گذاري كنند، گفت: برخي فدراسيون ها نظير فوتبال در بخش نوجوانان خوب كار كرده اند اما همين نوجوانان براي رسيدن به تيم هاي اميد و ملي دچار مشكل مي شوند كه فدراسيون هاي ما بايد با شناسايي نقاط ضعف، اين چالش را مرتفع كنند تا در بازي هاي المپيك و آسيايي جايگاه و مدال داشته باشند.
دكتر سلطاني فر همچنين با اشاره به برخي رشته هايي كه در آسيا فعال است، خاطر نشان كرد: در رشته هايي نظير بدمينتون كه مهد آن كشورهاي آسياي شرقي هستند، مي توان با استفاده از ظرفيت مربيان بنام آن، هم در تربيت مربيان و در نهايت در پرورش نخبه هاي اين دست از رشته ها، گام هاي موثري برداشت و در برنامه ريزي منظم جزء 10 كشور برتر آسيا شد.
در ادامه اين جلسه ضمن ارائه گزارش مسئولان كميته ملي پارالمپيك در خصوص روند آماده سازي ورزشكاران به بازي هاي پارآسيايي، روساي فدراسيون هاي بدمينتون، دوچرخه سواري و اسكي، برنامه هاي خود را براي اعزام به بازي هاي آسيايي و المپيك زمستاني، ارائه دادند.
با تاكيد وزير ورزش و جوانان از اين پس با توجه به فاصله كم باقي مانده تااين بازي ها، نشست هاي ستاد عالي با فاصله كمتر برگزار خواهد شد. ضمن اينكه در هر يك از نشست ها روساي برخي از فدراسيون هاي حاضر در اين بازي ها نيز حضور خواهند داشت.
ستاد عالي بازي هاي المپيك وپارالمپيك، آسيايي و پارآسيايي روز ( شنبه)با حضور وزير ورزش و جوانان، تشكيل شد.
هجدهمين دوره بازي هاي آسيايي 27 مردادماه تا 11 شهريورماه سال آينده به ميزباني اندونزي و در جاكارتا، پالمبانگ و چند حومه ديگر اين دو شهر برگزار مي شود. با اضافه شدن 13 رشته جديد و حذف چهار رشته، در مجموع اين دوره بازي هاي آسيايي در 40 رشته برگزار مي شود.
ورزشي * 1528**1368
خبرنگار: حسن تميمي**انتشار: خيراله شفيعي
۰ نفر