۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷
کد خبر: 82716209
T T
۰ نفر
سردار فضلي: ورود زوار غير ايراني اربعين به كشور امسال 2 برابر شده است

زاهدان - ايرنا - جانشين سازمان بسيج مستضعفين و رئيس ستاد عالي زائرين غير ايراني اربعين حسيني گفت: ورود زوار غير ايراني اربعين حسيني عازم كربلاي معلي از طريق خاك جمهوري اسلامي ايران امسال در همسنجي با سال گذشته 2 برابر شده است.

به گزارش ايرنا سردار علي فضلي روز چهارشنبه در حين بازديد از پايانه مرزي ميرجاوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 6 گذرگاه مرزي در استانهاي سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، گيلان، اردبيل، آذربايجان غربي و آذربايجان شرقي براي ورود زوار غير ايراني اربعين حسيني در نظر گرفته شده است.
وي بيان كرد: ورود و خروج زوار غير ايراني اربعين حسيني بدون هيچ مشكل خاصي در حال انجام است.
وي افزود: خادمان زائران حسيني با عشق و علاقه وصف ناشدني به زوار پاكستاني در حال ارائه خدمات هستند.
وي تصريح كرد: مردم شيعه و سني و بزرگان طوايف شهرستان مرزي ميرجاوه با عشق و دلدادگي خاصي به زائران پاكستاني اربعين حسيني خدمت رساني مي كنند.
وي ادامه داد: شيعه و سني در كنار يكديگر با اتحاد و همدلي به زائران پاكستاني خدمت رساني مي كنند كه اين خود تجلي وحدت و برادري مردم سيستان و بلوچستان را به نمايش گذاشته است.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين و رئيس ستاد عالي زائرين غير ايراني اربعين حسيني گفت: يكدلي، يكرنگي، صفا، وحدت و صميميت خاصي را در ميان خادمان امام حسين(ع) براي خدمت رساني به زائران پاكستاني مي توان به وضوح مشاهده كرد.
سردار فضلي اظهار داشت: اربعين يك پديده ي بي نظيري در جهان است و هر سال به عظمت و مجد آن افزوده مي شود.
وي بيان كرد: رويه خدمت رساني مردمي به زوار پاكستاني را بايد تقويت كرد.
وي افزود: خدمات رساني به زائران پاكستاني بايد وجاهت مردمي خودش را حفظ كند.
وي تصريح كرد: خبرنگاران با انعكاس مجاهدت هاي مردم سيستان و بلوچستان فرهنگ خدمت رساني مردمي را با وجود تمام ظرفيت هاي آن بايد به خوبي منعكس كنند و توسعه دهند.
به گفته رئيس ستاد اربعين سيستان و بلوچستان 145 هزار و 386 زائر پاكستاني عتبات عاليات از ابتداي امسال تا كنون از مرز ميرجاوه وارد خاك جمهوري اسلامي ايران شده اند.
علي اصغر ميرشكاري اظهار داشت: 27 هزار نفر از اين زوار در ايام محرم و صفر از طريق مرز ميرجاوه وارد سيستان و بلوچستان شده اند.
وي بيان كرد: همچنين 268 دستگاه اتوبوس پاكستاني حامل زائران تا كنون از طريق مرز ميرجاوه وارد خاك جمهوري اسلامي ايران شده است.
وي افزود: 2 تيم بهداشتي از دانشگاه علوم پزشكي زاهدان در مرز ميرجاوه و زائر سراي امام رضا(ع) زاهدان به منظور خدمات رساني به زوار پاكستاني مستقر هستند.
وي تصريح كرد: هزار و 300 كودك پاكستاني تا كنون واكسينه شده اند.
معاون امنيتي انتظامي استاندار سيستان و بلوچستان گفت: 6 هزار و 800 نفر از اين استان تا كنون در سامانه سماح به منظور شركت در پياده روي اربعين نام نويسي كرده اند.
ميرشكاري اظهار داشت: هزار و 538 نفر از اتباع افغانستان براي نخستين بار امسال براي پياده روي اربعين نام نويسي كرده اند.
به گزارش ايرنا سيستان و بلوچستان تنها راه ارتباطي پاكستان به حوزه آسياي ميانه، اروپا و نيز كشور عراق و قلب آن يعني كربلا است كه مرز اين استان پس از پيروزي انقلاب اسلامي به روي زوار پاكستاني براي رسيدن به اين قلب زمين باز شده است.
زوار پاكستاني در راه رسيدن به سر منزل مقصود پا بر خاك سيستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبي را در اين استان سپري مي كنند.
فرهنگ غني و عشق و علاقه مردم ايران زمين به ويژه مردم ديار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهيدان سبب شده تا از اين كاروان ها همچون برادر و ميهماني عزيز پذيرايي كنند تا احساس غربت نداشته باشند.
ميرجاوه در 75 كيلومتري شرق زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان و در همسايگي پاكستان واقع شده است.
ايران اسلامي از طريق استان سيستان و بلوچستان افزون بر 900 كيلومتر مرز زميني با كشور پاكستان دارد.
3213**6081 خبرنگار: اكبر نوري **انتشاردهنده: حيدرسراياني
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan