۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۲۱:۰۰
کد خبر: 82719662
T T
۰ نفر
مشكل تردد زائران اربعین از مرز تفتان به زودی رفع می شود

اسلام آباد - ایرنا - سفیر ایران در پاكستان گفت: مشكل مربوط به تردد زائران اربعینی پاكستان از مرز تفتان كشورمان به زودی به طور كامل رفع می شود.

مهدی هنردوست روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح اقدامات دولت ایران و پاكستان برای رفع مشكلات زائران اربعینی پاكستان برای عبور از مرز تفتان و ورود به ایران، گفت: پس از پیگیری ها و مذاكرات سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و دیگر مسوولان كشورمان با مقامات و مسئولان پاكستانی در سطح دولت مركزی در اسلام آباد و مسئولان ایالت بلوچستان، خوشبختانه مشكل مربوط به تردد زائران پاكستانی به جمهوری اسلامی ایران برای شركت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و عزیمت به عراق در منطقه مرزی تفتان تا حدود زیادی رفع شده است.
وی اضافه كرد:زائران پاكستانی به تدریج در حال ورود به جمهوری اسلامی ایران هستند و امید می رود با تداوم همكاری طرف پاكستانی به ویژه مسئولان ایالتی در منطقه مرزی، طی ساعات و روزهای آتی روند تردد زائران شیعه به كشورمان حالت عادی به خود گرفته و با سرعت بخشی این روند، زائران پاكستانی بتوانند توفیق حضور در برنامه باشكوه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و زیارت اباعبدالله الحسین (ع) را به دست آورند.
سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاكستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز كشور عراق است كه مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاكستانی برای رسیدن به آن باز شده است.
زوار پاكستانی در راه رسیدن به سر منزل مقصود پا بر خاك سیستان و بلوچستان گذاشته و شبی را در این استان سپری می كنند.
میرجاوه در 75 كیلومتری شرق زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاكستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 كیلومتر مرز زمینی با كشور پاكستان دارد.
به گفته رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان افزون بر 150 هزار زائر پاكستانی عتبات عالیات از ابتدای امسال تاكنون از مرز میرجاوه وارد خاك جمهوری اسلامی ایران شده اند.
شبد**6125*9122*سیدبهادر حسینی* انتشار دهنده: مهدی نعمتی