۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82720230
T T
۰ نفر

دستگیری سه هزار و300مفسد فراری در چین

۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹
کد خبر: 82720230
دستگیری سه هزار و300مفسد فراری در چین

پكن-ایرنا- تازه ترین آمار منتشر شده در تارنمای 'یی سی' چین نشان می دهد كه در جریان مبارزه با فساد و عملیات موسوم به 'شكار روباه' سه هزار و 317 مقام مفسد فراری چین در كشورهای دیگر دستگیر و به چین بازگردانده شده اند.

به گزارش روز یكشنبه تارنمای یس سی به نقل از وزارت امنیت عمومی چین، در پنج سال گذشته عملیات شكار روباه در 120 كشور انجام شده و این تعداد مجرم مرتكب فساد دستگیر شده اند.
عملیات شكار روباه برای دستگیری مفسدانی صورت گرفته است كه در برابر جرایم اقتصادی كه انجام داده اند، پاسخگو نبوده و از كشورشان (چین) به همراه میلیاردها دلار سرمایه گریخته اند.
بیشترین افرادی كه در این عملیات دستگیر شده اند از سوی ماموران در كشورهای ایتالیا، یونان و بلژیك تحت تعقیب بوده اند و شماری نیز به صورت داوطلب خود را تسلیم كرده اند.
شی جین پینگ رییس جمهوری خلق و دبیركل حزب حاكم چین بارها از فساد مالی در حزب كمونیست ابراز نگرانی نموده و از سال 2013 میلادی كه قدرت را در دست گرفته و سردمدار مبارزه با فساد در كشورش بوده، اعلام كرده كه، حزب نمی تواند كوركورانه حركت كرده و امیدوار باشد كه فساد در كشور ریشه كن می شود.
چین طی پنج سال گذشته تاكنون در راستای مبارزه با فساد مالی در میان دستگاه های دولتی و حزبی بیش از یك میلیون و 300 هزار نفر از مقام های فاسد را دستگیر كرده است.
خبرگزاری رسمی چین شین هوا گزارش كرده است كه مبارزه با فساد در همه دستگاه های دولتی و حزبی با قدرت ادامه خواهد یافت.
همزمان رییس جمهوری چین تاكید كرده است كه فساد تهدیدی جدی برای حاكمیت حزب می باشد و نمی توان به آن بی اعتنا بود.
وی در حضور مقام های دولتی و استانی سراسر كشور گفت كه خوش بینی كوركورانه در مورد مبارزه با فساد در حزب نادرست است و باید قدرت و اقتدار حزب را با ریشه كن كردن فساد تحكیم بخشید.
اظهارات وی به دنبال آن مطرح می شود كه اعلام شد 'سون جینگچای' دبیر سابق حزب در شهر چونگ چینگ یكی از چهار شهر مهم و مستقل زیر نظر مستقیم دولت مركزی، به اتهام فساد مالی دستگیر شده است.
جو یونگ كانگ بالاترین مقام كشور و رییس امور امنیتی چین است كه به دلیل فساد مالی از سال 1949 میلادی به این طرف دستگیر و زندانی شده است.
آساق**231**1904**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری