۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۵۷
کد خبر: 82720636
T T
۰ نفر
سوریه 1.2میلیارد دلار قرارداد با ایران برای بازسازی سیستم برق دارد

تهران- ایرنا- وزیر برق سوریه گفت: برای بازسازی سیستم های برق سوریه، یك میلیارد و 200 میلیون دلار قرارداد بین سوریه و شركت های ایرانی به امضا رسیده است.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد زهیر خربوطلی» در حاشیه دومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق افزود: زیربناهای سوریه از سوی گروه های تروریستی به ویژه داعش به طور كامل تخریب شده است.
وی ادامه داد: این تخریب ها 50 درصد سیستم برقی ما را شامل می شود كه با كمك دوستانمان از جمله روسیه و ایران در حال بازسازی این تخریب ها هستیم.
وزیر برق سوریه درباره نمایشگاه صنعت برق ایران گفت: این نمایشگاه از دیگر نمایشگاه های بین المللی برق متمایز است و همه ملزومات بخش برق در این نمایشگاه وجود دارد.
وی تاكید كرد ایران در بخش بین الملل برق پیشرفته است و هدف از حضور خود در این نمایشگاه را همكاری با شركت های ایرانی و تبادل تجربه با شركت های ایرانی موجود در نمایشگاه و مدیران شركت ها عنوان كرد.
به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق صبح شنبه در نمایشگاه بین المللی تهران با حضور 458 شركت داخلی و 310 شركت خارجی از 30 كشور مانند آلمان، چین، تركیه، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، لهستان، انگلیس، سوئد، امارات و روسیه گشایش یافت و به مدت چهار روز ادامه دارد.
شركت های فعال در زمینه های سیم، كابل، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم های ابزار دقیق در این نمایشگاه حضور دارند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام**9189* 1070*1961* خبرنگار: اسماعیل داودی**انتشار: مریم مسعود
۰ نفر