حجي زواره: جاي كسي را در تيم ملي تنگ نكردم و نورچشمي مربيان هم نبودم

كرمانشاه- ايرنا- قهرمان كرمانشاهي تكواندو جهان پس از اعلام خداحافظيش از دنياي قهرماني گفت: در 13 سالي كه عضو تيم ملي بودم نه جاي كسي را تنگ كردم و نه نورچشمي مربيان بودم.

مسعود حجي زواره روز دوشنبه در گفت , گو با خبرنگار ايرنا، به دلايل خداحافظي خود از دنياي قهرماني اشاره كرد و افزود: يكي از اين دلايل ايجاد مسائل حاشيه اي در چند وقت اخير بود كه برخي ها تصور مي كردند نور چشمي كادر فني هستم و تحت هر شرايطي در تيم ملي حضور دارم.
وي تصريح كرد: اين در حاليست كه هر زمان به تيم ملي راه يافتم و به مسابقاتي اعزام شدم قبل از آن حتما در مسابقات انتخابي شركت كرده و با پيروزي بر رقباي خود توانستم به عضويت تيم تكواندو ايران درآيم.
حجي زواره افزود: در مسابقات هاي مهمي كه طي سال هاي اخير شركت كردم يا قهرمان شدم و يا حداقل به فينال راه يافتم كه نمونه هاي آن در مسابقات قهرماني جهان و آسيا زياد به چشم مي خورد.
قهرمان سابق تكواندو جهان دليل ديگر خداحافظي خود از دنياي قهرماني را، ايجاد فرصت براي خودنمايي جواناني عنوان كرد كه تازه كار خود را در دنياي قهرماني آغاز كرده اند.
وي تاكيد كرد: من حداقل 2 سه سال ديگر نيز مي توانستم براي تيم ملي تكواندو به ميدان بروم و در بالاترين سطح رقابت هاي جهاني و آسيايي افتخارآفريني كنم اما تصميم گرفتم در اوج از دنياي قهرماني خداحافظي كنم.
حجي زواره همچنين از مخالفت مسئولان فدراسيون و كادر فني تكواندو ايران نسبت به تصميم وي مبني بر خداحافظي از دنياي قهرماني خبر داد و گفت: همه آن ها سعي كردند من را از تصميم منصرف كنم اما با صحبت هايي كه انجام دادم قانع شدند كه تصميم خود را عملي كنم.
ملي پوش سابق تكواندو ايران در ادامه خبر از حضور خود در دنياي مربي گري داد و گفت: تصميم دارم تا تجربياتي را كه طي سال هاي حضور در سطح اول تكواندو اندوخته ام را به جوانترها انتقال دهم.
وي گفت: در اين سال ها كنار بهترين مربيان تكواندو ايران و جهان مانند بي باك، مقانلو و ذوالقدر كار كرده ام و در سالي هم كه كاپتيان تيم ملي بودم ارتباط خوبي با آن ها داشتم و تجربيات زيادي اندوختم.
حجي زواره در پايان اظهار كرد: به خودم اطمينان دارم كه مي توانم در اين عرصه نيز موفق و جوانان زيادي را تربيت و به جامعه تكواندو تحويل دهم.
مدال طلاي مسابقات قهرماني آسيا 2010 آستانه قزاقستان، مدال نقره مسابقات قهرماني آسيا 2012 ويتنام، مدال طلاي بازي هاي آسيايي 2014 اينچئون كره جنوبي و مدال طلاي رقابت هاي جهاني 2015 روسيه از مهمترين افتخارات مسعود حجي زواره در هفت سال اخير به شمار مي رود.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي