۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۷:۰۸
کد خبر: 82722133
T T
۰ نفر
تدابير شديد امنيتي پيش از سفر ترامپ به كره جنوبي

پكن- ايرنا- همزمان با نزديك شدن به زمان سفر 'دونالد ترامپ' رييس جمهوري آمريكا به كره جنوبي، خيابان هاي اصلي سئول از جمله خيابان محل عبور ترامپ، از بيم تظاهرات و اعتراض گسترده مردم، به شدت تحت تدابير امنيتي پليس و نيروهاي ويژه قرار گرفته است.

به گزارش ايرنا از رسانه هاي منطقه، اگر چه تدابير امنيتي در تمام نقاظ شهر لحاظ شده است اما اين تدابير در اطراف سفارت آمريكا و همچنين كاخ رياست جمهوري كره جنوبي شديدتر است.
در حالي كه برخي گروه هاي مدني فراخوان تظاهرات همزمان با سفر ترامپ به سئول پخش كرده اند ، پليس دور تا دور سفارت آمريكا در سئول را با حصارهاي آهني پوشانده است و شمار زيادي هم نيروي امنيتي آن را محاصره كرده اند.
ترامپ قرار است امروز سه شنبه از توكيو به سئول سفر كند او در روز نخست با 'مون جائه اين' رييس جمهوري كره جنوبي ديدار خواهد كرد و فردا نيز در پارلمان سخنراني مي كند.
همچنين همزمان با سفر ترامپ به كره جنوبي، كره شمالي امروز سه شنبه اعلام كرد قدرت هسته اي خود را تقويت مي كند.
'پيونگ يانگ' در مطلبي كه در نشريه 'رودونگ سينمون' ارگان رسمي اين كشور منتشر كرد آمريكا را به افزايش تنش در شبه جزيره كره محكوم كرد و گفت: واشنگتن همزمان با سفر ترامپ به سئول، سه ناو هواپيمابر هسته اي نيز به منطقه گسيل داشته است.
'رودونگ سينمون' مي افزايد: تا زماني كه ايالات متحده و پيروان آن اقدامات خصمانه خود را عليه ما ادامه دهند، ما نيز همچنان توان هسته اي خود را تقويت خواهيم كرد.
ترامپ، روز يكشنبه وارد ژاپن شد و با شينزو آبه، نخست وزير ملاقات و گفت و گو كرد او با امپراتور و ملكه و خانواده هاي ژاپني هاي ربوده شده توسط كره شمالي نيز ملاقات كرد.
ترامپ قرار است امروز سه شنبه جهت ملاقات با 'مون جائه اين'، رييس جمهور كره جنوبي به اين كشور سفر كند.
او روز چهارشنبه به چين مي رود و با 'شي جين پينگ' رييس جمهور اين كشور نيز ملاقات خواهد كرد.
ترامپ، روز دهم نوامبر جهت شركت در اجلاس سران انجمن همكاري هاي اقتصادي آسيا - اقيانوس آرام، (اسه-آن) به ويتنام خواهد رفت.
اين سفر كه طولاني ترين سفر يك رئيس جمهوري آمريكا به اين منطقه بعد از جورج بوش پدر محسوب مي شود، در حالي انجام شد كه منطقه شرق آسيا به سبب تهديدها و حملات لفظي ترامپ و كره شمالي عليه يكديگر در ماه هاي گذشته نگراني بسياري را در بين شهروندان كشورهاي اين منطقه از يك درگيري اتمي ايجاد كرده است.
از سوي ديگر نامشخص بودن سياست هاي ترامپ در قبال تعهدات بين المللي و منطقه اي آمريكا و همچنين پيمان هاي بين المللي، كشورهاي اين منطقه را در قبال سياست هاي آمريكا در اين منطقه و پايبندي به آن ها با ترديدهايي مواجه كرده است.
شبك****آساق**1904**1708**انتشار**عليرضا ارشادي