۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82726480
T T
۰ نفر

بازگشت 70درصد زائران اربعين حسيني از مرز چذابه

۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۲۵
کد خبر: 82726480
بازگشت 70درصد زائران اربعين حسيني از مرز چذابه

اهواز - ايرنا - فرماندار دشت آزادگان گفت: تا روز شنبه 270 هزار زائر اربعين حسيني معادل 70درصد كل زائراني كه از گذرگاه مرزي چذابه به عتبات عاليات مشرف شدند به كشور بازگشته اند.

عبدالرضا سعيدي نيا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در مجموع از ابتداي ماه صفر تا روز اربعين حسيني(پنجشنبه) 380 هزار زائر از گذرگاه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز به نجف اشرف و كربلاي معلي عزيمت كردند.
وي گفت: ديروز (جمعه) كه مصادف با روز اربعين در عراق بود 50 هزار و 500 زائر از گذرگاه مرزي چذابه وارد كشور شدند كه پس از پذيرايي و استراحت راهي شهرهاي خود شدند.
فرماندار دشت آزادگان پيش بيني كرد تا سه روزه آينده (25صفر) همه زائراني كه در ايام اربعين حسيني از مرز چذابه راهي كربلاي معلي شدند به كشور مراجعت كنند.
وي افزود: پذيرايي و خدمت رساني به زائران اربعين تا بازگشت كامل آنان به كشور ادامه خواهد داشت.
وي با بيان اينكه فرآيند بازگشت زائران به كشور از گذرگاه مرزي چذابه پس از انجام تشريفات قانوني و رسيدگي درماني و پزشكي به صورت روان انجام مي شود افزود:همه دستگاه هاي اجرايي و خدمت رساني دولتي و مردمي همچنان در مرز چذابه فعال هستند.
گذرگاه مرزي چذابه در محدوده شهرستان دشت آزادگان واقع شده است.
در اربعين پارسال 430 هزار زائر از گذرگاه مرزي چذابه راهي عتبات عاليات شدند كه اين رقم امسال حدود 50 هزار نفر كاهش داشت.
گذرگاه هاي مرزي شلمچه در 16كيلومتري غرب خرمشهر و چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز 2 كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني بودند.
در اربعين امسال حدود 690هزار زائر ايراني و اتباع خارجي از گذرگاه مرزي شلمچه راهي عراق شدند كه نسبت به اربعين پارسال 40هزار زائر افزايش داشت.
بازگشت تدريجي زائران از كربلاي معلي از 2 گذرگاه مرزي شلمچه چذابه از 10روز پيش شروع شد ولي از سه روز مانده به روز اربعين بازگشت آنان شتاب گرفت.
در ايام اربعين حسيني وزيران نيرو و اطلاعات ، فرمانده نيروي انتظامي ، شماري از نمايندگان مردم در مجالس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي ، جانشين سازمان بسيج مستضعفين ، شماري از معاونان و مشاوران وزرا از مرزهاي شلمچه و چذابه ديدن كردند.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي