۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۲۳
کد خبر: 82726618
T T
۰ نفر
6ميلياردو 110ميليون ريال اعتبار براي ساخت فرهنگسراي لنده اختصاص يافت

ياسوج- ايرنا- رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لنده گفت: 6ميليارد و 110ميليون ريال اعتبار از محل ماده 180براي ساخت فرهنگسراي شهيد هدايت الله طيب اين شهرستان اختصاص يافت.

اسماعيل زارعي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به پيشينه تاريخي شهرستان لنده در زمينه هاي مختلف فرهنگي و هنري اظهار داشت: اين شهرستان در زمينه هاي مختلف از جمله فعاليت هاي قرآني، هنري، تعزيه، تئاتر،شعر، داستان، هنرهاي تجسمي، خوشنويسي و ساير هنرها با وجود امكانات بسيار كم توانسته است بهترين رتبه ها را در رقابت هاي استاني و ملي كسب كند.
وي افزود: نبود امكانات اساسي به ويژه محلي براي تمرين، اجرا و سيمنارهاي مختلف هميشه باعث عدم نمايان شدن استعداهاي جوانان اين ديار شده است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي لنده بيان كرد: بيش از سه سال بوده كه فرهنگسراي شهيد هدايت الله طيب در زميني به مساحت سه هزار مترمربع با حضور مسئولان استاني و شهرستاني كلنگ زني شد.
زارعي تصريح كرد: با حمايت فرماندار شهرستان لنده درطي اين سه سال مبلغ يك ميليارد و 700 ميليون ريال از محل اعتبارات كميته برنامه ريزي شهرستان لنده به ساخت و راه اندازي فرهنگسرا تخصيص داده شده بود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لنده تصريح كرد: در چند روز گذشته نيز مبلغ 6 ميليارد و 110ميليون ريال از محل ماده 180 نيز به طرح فرهنگسراي لنده اختصاص يافته كه اين طرح در مجموع با مبلغ هفت ميليارد و 810ميليون ريال به زودي شروع به كار خواهد كرد.
زارعي گفت: بنا به پيشنهاد فرماندار شهرستان لنده و با موافقت استاندار اين طرح جزء سه طرح اولويت دار شهرستان لنده معرفي خواهد شد.
لنده با 22هزار نفرجمعيت در 280 كيلومتري ياسوج واقع شده است و بيشتر مردم اين شهرستان در بخش كشاورزي و دامداري فعاليت دارند.
خبرنگار: فهيمه قهرماني**انتشاردهنده:عليزاده
/1662/9868