۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۴۹
کد خبر: 82727912
T T
۰ نفر
ايجاد سكونتگاه‌هاي اضطراري خوزستان بايد به سرعت اجرايي شود

اهواز - ايرنا - مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان گفت: طرح ايجاد سكونتگاه‌هاي اضطراري در استان براي مقابله با بحران هاي غيرمترقبه مانند زلزله، ريزگرد، سيلاب‌ و آتش‌سوزي، بايد به سرعت تدوين و اجرايي شود.

به گزارش ايرنا كيامرث حاجي زاده روز يكشنبه در نشست هماهنگي برگزاري نوزدهمين مانور سراسري زلزله و ايمني مدارس خوزستان دراهواز اظهار كرد: مديريت بحران استان با بحران‌هاي مختلف درگير است.
وي افزود: بسياري از مسايل غيربحراني در استان نيز گاهي تبديل به بحران مي شوند كه اين مساله اهميت موضوع را نشان مي‌دهد در واقع اگر مشكلات استان را كنترل نكنيم ممكن است به بحران‌هاي بزرگتري منتهي شوند.
مدير كل مديريت بحران استانداري خوزستان با اشاره به وجود گسل زلزله در رشته كوه هاي زاگرس در حوزه استان خوزستان بيان كرد: هر از گاهي شاهد زمين‌لرزه‌هايي به بزرگي چهار ريشتر در برخي از شهرهاي خوزستان هستيم كه لزوم توجه به پيش بيني تدابير و اقدامات لازم براي كاهش وكنترل پيامدهاي ناشي از آن احساس مي شود.
وي وجود چاه هاي نفت، استخراج نفت و نوع فعاليت‌هاي نفتي در استان را از عوامل موثر در وقوع زمين لرزه دراستان دانست.
حاجي زاده با تاكيد بر اين كه زمين و هواي خوزستان تحت تاثير صنايع قرار دارند تصريح كرد: در واقع مي توان گفت كه يكي از پيامدهاي ناشي از استخراج نفت از لايه هاي زيرين زمين، تسهيل شرايط براي وقوع زمين لرزه است.
وي با اشاره به برگزاري نوزدهمين مانور سراسري زلزله و ايمني مدارس خوزستان در هشتم آذر سال جاري توضيح داد: ضرورت برگزاري اين مانور در مناطق حاشيه‌نشين احساس مي شود چراكه موجب مي شود مسئولان استان از نزديك در جريان مشكلات مردم قرار گيرند.
مدير كل مديريت بحران خوزستان گفت: در نظر داريم با كمك جمعيت هلال‌ احمر استان در زمان سيل و بارندگي مانوري نيز در اين حوزه برگزار كنيم.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادي**انتشار :كبري آقازري