۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۳۶
کد خبر: 82727951
T T
۰ نفر
دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبار از ادارات كل بیشتر تلاش كنند

گتوند-ایرنا- فرماندار گتوند گفت: مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی با جدیت برای جذب اعتبار از ادارات كل استان اقدام كنند.

به گزارش ایرنا علی خدری غریبوند یكشنبه در نشست شورای گتوند در سالن اجتماعات فرمانداری به وضعیت اعتبارات شهرستان و فصل ابلاغ اعتبارات اشاره كرد و خواستار تعامل و پیگیری بیشتر ادارات و دستگاه های شهرستانی با مدیران كل جهت جذب اعتبارات مربوطه برای رفع مشكلات شهرستان شد.
وی افزود: مدیران شهرستانی با مدیران كل تعامل داشته باشند و در زمینه جذب اعتبارات ورود كنند و سریعتر اعتبارات مورد نیاز را جذب كنند.
فرماندار گتوند در ادامه با اشاره به قطع برخی از خدمات از جمله آب وبرق و تلفن برخی ادارات از سوی دستگاه های خدمات رسان گفت:مدیران دستگاه های خدمات رسان باید قبل از قطع خدمات با فرمانداری هماهنگی كنند.
خدری غریبوند با بیان اینكه قطع خدمات هیچ دستگاهی بدون هماهنگی با فرمانداری پذیرفته نیست، افزود: فرمانداری هماهنگ كننده تمام ادارات و دستگاه هاست و باید قبل از هراقدامی به فرمانداری اطلاع داده شود.
وی از عدم راه اندازی اتوماسیون اداری ادارات و دستگاه های شهرستان انتقاد كرد و گفت: راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری دستورالعمل استانداری خوزستان است و از ابتدای آذرماه امسال سیستم اتوماسیون، جایگزین مكاتبات كاغذی در گتوند خواهد شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان گتوند گفت: مدیران ادارات موظف هستند زیرساخت های لازم برای راه اندازی اتوماسیون اداری را فراهم كنند و مخابرات آمادگی لازم جهت راه اندازی خطوط ارتباطی برای این اتوماسیون اداری را دارد.
خدری غریبوند با اشاره به وضعیت عمرانی و زیرساختی شهرهای گتوند،صالح شهر،جنت مكان،تركالكی و سماله در این شهرستان گفت: شهرداران پنج شهر شهرستان به فكر توسعه در شهرها باشند ونقاط محروم شهر را در اولویت قرار دهند.
وی اضافه كرد:شهرداران با همكاری شوراها در برطرف كردن مسایل و مشكلات شهرها تلاش كنند و رضایت مردم را در نظر بگیرند و برای اجرای پروژه ها با دفتر فنی فرمانداری هماهنگی كنند.
فرماندار گتوند ادامه داد:یكی از وظایف شوراها نظارت بر كار شهردار است و متاسفانه مشاهده شده است،برخی از شوراها در كار شهرداران مشكلاتی بوجود آوردند، كه شوراها، فقط وظایف و اختیارات خود را انجام دهند و از جذب نیروهای بی تجربه، مازاد و غیر مرتبط با رابطه استخدامی، در شهرداری ها و دخالت در كار شهردار پرهیز كنند.

**انتقاد امام جمعه گتوند نسبت به اخراج كارگران شركت لاستیك خوزستان
حجت الاسلام محمد علی شاه آبادی امام جمعه گتوند نیز در این نشست گفت: متاسفانه شركت لاستیك خوزستان مستقر در گتوند، به بهانه های مختلف از جمله پایان قرارداد كار،نداشتن مدرك تحصیلی و دیگر موارد نیروهای با سابقه خود را اخراج كرده است.
وی ادامه داد: كارگران شركت لاستیك خوزستان در بدترین و سخترین شرایط در حال كار هستند و اگه ما بخواهیم به بهانه های مختلف نیروی مشغول به كار را اخراج كنیم، خلاف قانون است و اگر قرار است در این كار سهل انگاری شود، نارضایتی مردم را به دنبال دارد و سرنوشت خانواده ها را به خطر می اندازد.
حجت الاسلام شاه آبادی تاكید كرد:در وحله اول رفع مشكلات این شركت باید با پیگیری بیشتر دنبال شود، و اگر قرار است این شركت توسعه پیدا كند به مردم امیدواری دهیم و نسبت به اخراجی ها و یا پایان كار كارگران زحمتكش جلوگیری كنیم.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب اشتغال در این شهرستان گفت: از مدیران انتظار می رود به خاطر خوش آیند مدیران كل و اشخاص خاص در مقابل حق كارگران سكوت و كوتاهی نكنند و از حق كارگران دفاع كنند.
حجت الاسلام شاه آبادی با اشاره به درگیری یكی از شهروندان با مامور نیروی انتظامی و در پی آن اعتراض مردم نسبت به رفتار پلیس راهور در هفته گذشته در شهر گتوند گفت: ماموران پلیس راهور با تعامل و همكاری بیشتر با مردم و اعمال قانون در نظم و امنیت و ترافیك شهر تلاش كنند.
جهانگیر حیدری پور بخشدار سابق بخش مركزی گتوند نیز در ادامه با اشاره به خدمات صورت گرفته در این بخش گفت: گازرسانی به 80درصد از روستاها،ایجاد پارك های محله ای، بهسازی معابر و خیابان ها،رفع مشكلات بهداشت و درمان،ایجاد فضای سبز،تجهیز دهیاری ها،آسفالت مبادی ورودی روستاها ، توسعه ، تجهیز و اصلاح شبكه برق،آبرسانی به روستاها،جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز، رفع بخشی از مشكلات ورزشی،حمایت از صنعتگران و تولید كنندگان روستایی از جمله خدمات صورت گرفته در این مدت در بخش مركزی گتوند بوده است.
همچنین در این جلسه شهرداران شهرهای سماله،تركالكی،جنت مكان و صالح شهر معرفی شدند.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست آیین تكریم و معارفه بخشدار مركزی شهرستان گتوند برگزار و محسن آقایی به عنوان سرپرست بخشداری مركزی این شهرستان معرفی و از زحمات و خدمات جهانگیر حیدری پور بخشدار سابق در این مدت قدردانی شد.
محسن آقایی ششم آبان ماه امسال با حكم دكتر شریعتی استاندار خوزستان به عنوان سرپرست بخشداری مركزی این شهرستان منصوب شد.
محسن آقایی دارای مدرك كارشناسی ارشد علوم سیاسی است و پیش از این به عنوان كارشناس بخشداری مركزی و كارشناس سیاسی فرمانداری شهرستان گتوند مشغول كار بوده است.
شهرستان گتوند با 74 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده كه دارای دو بخش مركزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، سماله، صالح شهر ، تركالكی، جنت مكان و نیز 45 روستا است.
7467/6068 خبرنگار: باقرابراهیمی**انتشار:محمدعلی فریدپناه كانال خبری ایرنا خوزستان @ irnaahvaz برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان خوزستان به كانال http://www.telegram.me/irnaahvaz بپیوندید.