۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۸:۵۵
کد خبر: 82728215
T T
۰ نفر
نیروها و تجهیزات امدادی هلال احمر استان مركزی به ثلاث كرمانشاه اعزام شدند

اراك - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مركزی گفت: نیروها و تجهیزات امدادی این استان بامداد دوشنبه برای كمك رسانی به زلزله زدگان ثلاث باباجانی كرمانشاه اعزام شدند.

محمد محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری شب گذشته در عراق و بخش های شمالی و غربی ایران، تیم های واكنش سریع، اسكان اضطراری و آواربرداری هلال احمر استان مركزی به كرمانشاه اعزام شدند.
وی بیان كرد: ساعاتی پس از حادثه یك دستگاه مینی بوس با 17 نیروی تخصصی، سه دستگاه آمبولانس، تیم درمان اضطراری، یك دستگاه پی كاپ به همراه سگ های تجسس، 2 دستگاه خودروی كمك دار با 6 نفر نیروی پشتیبان و یك دستگاه كامیون با 24 تخته چادر و 120 تخته پتو به منطقه ثلاث باباجانی كرمانشاه اعزام شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مركزی ادامه داد: این استان در زمره استان های معین كرمانشاه نیست اما در این حادثه به عنوان استانی بود كه در نخستین ساعات برای امدادرسانی به منطقه فرستاده شدند.
محمدی گفت: مدیریت بحران كشور در استان مركزی برای حادثه دیدگان زلزله در استان كرمانشاه درخواست یكهزار تخته چادر و 2 هزار تخته پتو داشته است كه در این راستا نیز اقدام های لازم صورت گرفته و مقرر شده با هماهنگی اداره كل حمل و نقل و پایانه ها و بنیاد مسكن استان مركزی و شهرداری دلیجان 10 دستگاه كامیون تامین شود.
وی اظهار كرد: انبارهای هلال احمر محلات و دلیجان به عنوان انبارهای جامع استان مركزی است و چادرها و پتوهای درخواستی از این انبارها اعزام می شود.
وی گفت: 10 دستگاه كامیون با هماهنگی دستگاه های مربوطه به انبارهای امدادی محلات و دلیجان اعزام شده و در حال بارگیری است.
بر اساس اعلام سخنگوی ستاد مدیریت بحران كشور، زلزله كرمانشاه تاكنون 164 كشته و یكهزار و 686 نفر مجروح داشته است.
زمین لرزه یكشنبه شب 7.3 ریشتر و محل وقوع استان كرمانشاه - حوالی ازگله بوده است.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داده و طول جغرافیایی: 45.9 و عرض آن : 34.84 و در عمق 11 كیلومتری زمین بوده است
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری