۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۹:۲۳
کد خبر: 82728264
T T
۰ نفر
آمادگي كامل امدادگران هلال احمر سمنان/ 170 تخته چادر آماده انتقال

سمنان- ايرنا- معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان گفت: امدادگران هلال احمر سمنان از شب گذشته در آماده باش كامل هستند و 170 تخته چادر آماده انتقال از سمنان به مناطق زلزله زده است.

علي يحيايي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر استان سمنان از ساعت 2 بامداد امروز در آماده باش كامل هستند و مرخصي‌هاي اين نيروها لغو شده است.
وي با اشاره به آمادگي ارسال 170 تخته چادر ويژه اسكان موقت از سوي هلال احمر استان سمنان، گفت: هنوز اجازه انتقال و ارسال اين چادرها داده نشده و اين چادرها از بامداد امروز بارگيري شده و هر زمان كه نياز باشد اين اقلام به مناطق مورد نياز زلزله‌زده ارسال مي شود.
يحيايي با بيان اينكه سمنان استان معين كرمانشاه و ايلام در غرب كشور نيست ولي هلال احمر سمنان در آماده باش كامل قرار دارد، خاطرنشان كرد: دو تيم واكنش سريع از سمنان و شاهرود آماده باش كامل هستند تا در صورت نياز به مناطقه زلزله‌زده در غرب كشور اعزام شوند.
ساعت 21 و 48 دقيقه و 16 ثانيه يكشنبه شب زلزله اي به بزرگي 7.2 درجه در مقياس امواج دروني زمين يا ريشتر در شرق كشور عراق رخ داد كه لرزش هاي آن در استان هاي غربي ايران نيز احساس شد، اين زلزله تاكنون 207 جان‌باخته و يكهزار و 700 مجروح داشته است.
6103/6026 خبرنگار: مصطفي دهقان ** انتشاردهنده: جانعلي فتحي