۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۵
کد خبر: 82728362
T T
۰ نفر
نیاز شدید به دارو و تجهیزات و كمك ستادی با آغاز آوار برداری

تهران - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: بیمارستان سرپل ذهاب عملا تخریب شده و در حال حاضر كمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان وجود داشته و مناطق زلزله زده به امداد رسانی ستادی و نیاز شدید دارند.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، امید عبدی اظهار داشت: به محض وقوع زلزله در محل ستاد بحران استان كرمانشاه، رسیدگی به وضعیت مصدومان و حادثه دیدگان آغاز شد و از ابتدای حادثه شب حادثه تا اوایل بامداد امروز تمام داروها و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستانهای شهرستانهای جوانرود،ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، قصرشیرین و دالاهو تامین و به آن مكان ها انتقال یافت و مشكل كمبود دارویی نیز وجود نداشت اما از آنجا كه پس از انجام عملیات آوار برداری متاسفانه آمار كشته شدگان و مصدومان افزایش یافت وضعیت كاملا متفاوت شد.
وی ادامه داد: عمق اتفاق رخداده بسیار وسیع و تاسف برانگیز است ؛ هم اكنون نیز جلسه ای اضطرای با شركت‌های توزیع دارو و تجهیزات استان كرمانشاه در حال برگزاری است تا در حد ممكن مشكلات رفع و رجوع شود.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی كرمانشاه گفت: نیروهای امدادی و مدیریت بحران اعزام شده به مناطق حادثه دیده در حال تلاش بی وقفه هستند تا بحران ها را به حداقل برسانند از از مردم خواست ضمن حفظ خونسردی كامل و ایجاد وقفه در كار آنها، این افراد را در انجام بهتر وظایف یاری رسانند.
وی یادآور شد: پس از آنكه زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.3 ریشتر در استان كرمانشاه - حوالی ازگله و كمی بعد پس لرزه 4.6 ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند، شهرهای همدان، اراك، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر در استان‌های مركزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، كردستان، بوشهر و خوزستان نیز تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند كه امیدواریم اوضاع آنها به دشواری وضعیت ایجاد شده در كرمانشاه نباشد.
به گزارش ایرنا شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزی غرب كشور دو بار لرزید كه زلزله دوم به بزرگای 7.3 ریشتر بود؛ در اثر این زمین لرزه مسیر ارتباطی سرپل ذهاب مسدود و خسارات زیادی به این مناطق بویژه روستاهای قصرشیرین، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب وارد شد كه در این میان تعدادی از هموطنان كشته شده اند. همچنین در همین زمان زلزله ای در منطقه كردستان عراق هم روی داد و حتی این زلزله بیشتر مناطق كشور ایران و كشورهای همجوار را هم لرزاند.
اجتمام**9185**1418
تنظیم كننده: سادات حسینی خواه ** ناشر: مریم برزآبادی
۰ نفر