۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۱۷
کد خبر: 82728928
T T
۰ نفر
پیام های تسلیت آیت الله نوری همدانی و تولیت حرم حضرت معصومه درپی زمین لرزه غرب كشور

قم - ایرنا - حضرات آیات حسین نوری همدانی از مراجع تقلید و سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و همچنین مركز مدیریت حوزه های علمیه كشور در پیام هایی جداگانه در پی حادثه زمین لرزه در غرب كشور، جان باختن جمعی از هموطنان را تسلیت گفتند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مركز خبر حوزه، در پیام آیت الله نوی همدانی آمده است: لازم است مسئولان هرچه سریعتر با در اختیار گرفتن همه امكانات مادی و معنوی به كمك حادثه دیدگان بشتابند.
در این پیام گفته شده است: خبر زمین لرزه در منطقه غرب كشور كه باعث جان باختن و مصدوم شدن عده ای از هموطنان شد موجب تاسف و تاثر گردید و اینجانب از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه طلب مغفرت و رحمت و برای آسیب دیدگان سلامتی مسالت می نمایم.

** آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم نیز در پیامی آورده است: وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زلزله در غرب كشور كه به جان باختن و مصدوم شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز و مردم مسلمان كشور عراق منجرشد، موجب تاسف و اندوه فراوان گردید.
پیام حاكیست: این حادثه غم ‌بار را به رهبر معظم انقلاب اسلامی دامت‌بركاته، ملت بزرگ ایران، بخصوص مردم شریف استان كرمانشاه و خانواده‌های مصیبت‌دیده، صمیمانه تسلیت عرض می نمایم و در جوار بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س)، برای جانباختگان غفران و رحمت، برای مصدومان شفای عاجل و برای همه بازماندگان از درگاه الهی صبر جمیل مسالت می‌كنم.
در ادامه پیام آمده است: امیدوارم مردم عزیز و همه مسئولان، با بهره‌گیری از امكانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

** مركز مدیریت حوزه های علمیه نیز با صدور پیامی ضمن اظهار همدردی با داغدیدگان حادثه زلزله غرب كشور تاكید كرده است: حادثه‌ دلخراش و غم انگیز زلزله كرمانشاه و استان‌های هم جوار كه در آن تعدادی از انسان‌های مومن و مسلمان جان باختند و جمع زیادی نیز مجروح و مصدوم شدند قلب همگان به ویژه امت شریف و مسلمان ایران و روحانیت و حوزه‌های علمیه را عزادار و مصیبت‌زده نمود.
پیام ادامه یافته است: این ضایعه تاسف بار را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید(دامت‌بركاتهم) و ملت بزرگ ایران تسلیت گفته و ضمن تاكید مجدد بر اظهار همدردی با مصیبت زدگان و داغدیدگان، از نیروهای خدوم امدادی و مردم نیكوكار و خیراندیش نیز انتظار می رود با كمك رسانی و مساعدت به آن عزیزان موجب تسكین آلام آنان شوند.
پیام حاكی است: مدیریت حوزه‌های علمیه از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران الهی برای جانباختگان و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان و شفای عاجل و كامل جراحت دیدگان این حادثه مسالت می نماید.
به گزارش ایرنا زمین لرزه ساعت 21:48 شامگاه یكشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 كیلومتری زمین استان های كرمانشاه، ایلام و كردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب كشور را لرزاند.
كانون این زمین لرزه جنوب حلبچه عراق نزدیك مرزهای استان كرمانشاه گزارش شده است.
براساس آخرین آمار این زلزله تاكنون 341 كشته و 5346 مصدوم برجا گذاشته است.
7404/ 1175 تنظیم: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
۰ نفر