۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82728983
T T
۰ نفر

شمار قربانيان زلزله در شمال عراق 7 نفر اعلام شد

۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82728983
شمار قربانيان زلزله در شمال عراق 7 نفر اعلام شد

بغداد-ايرنا- جمعيت هلال احمر عراق با تاييد گزارش هاي وزارت بهداشت دولت منطقه كردستان عراق اعلام كرد كه در زمين لرزه ديشب (يكشنبه شب) 7 نفر كشته و 425 نفر ديگر در شمال عراق زخمي شدند كه همگي از استان سليمانيه هستند.

به گزارش ايرنا، هلال احمر عراق با انتشار بيانيه اي افزود كه در شهر كلار 2 نفر كشته و 100 نفر زخمي، در شهر دربنديخان 4 نفر كشته و 100 نفر زخمي، در حلبچه بيش از يكصد شهروند زخمي، در شهر سليمانيه يك نفر كشته 50 تن ديگر زخمي و در شهر خانقين بيش از 75 نفر زخمي شدند.
جمعيت هلال احمر عراق خاطر نشان كرده است كه خسارت هاي مادي در مناطقي كه شاهد زمين لرزه بوده و خصوصا در سليمانيه بالا است.
اين بيانيه افزوده است كه تيم هاي نجات هلال احمر عراق فعاليت خود را از شب گذشته براي امداد رساني به آسيب ديدگان و انتقال مجروحان به مراكز درماني آغاز كرده اند.
از طرفي رسانه هاي كردزبان شمال عراق امروز دوشنبه نوشته اند كه تركيه يك هواپيماي باربري به همراه تيم هاي نجات براي كمك رساني به مناطق زلزله زده شمال عراق ارسال كرده و قرار است اين هواپيما در فرودگاه سليمانيه به زمين بنشيند.
همزمان فرماندار خانقين گفته است كه اين شهرستان از شب گذشته شاهد 10 مورد پس لرزه بوده است.
پيشتر وزير بهداشت اقليم كردستان عراق امروز دوشنبه آخرين آمار قربانيان زلزله در شمال عراق را 7 كشته و 201 زخمي ذكر كرد و گفته بود كه 120 نفر نيز براثر ترس و وحشت، دچار از هوش رفتگي شدند.
'ريكوت حمه رشيد' به يك شبكه كردزبان در شمال عراق گفته بود كه 7 فرد متوفا در اين حادثه همگي از استان سليمانيه هستند و شامل 4 نفر از شهرستان دربنديخان و 2 نفر از شهرستان گرميان و يكي هم از سليمانيه است كه در بين كشته ها يك زن و كودك وجود دارد كه از شهروندان عرب منطقه در شهرستان دربنديخان هستند.
زمين لرزه نسبتا بزرگي به بزرگي 7 تا 7.6 در مقايس ريشتر نيمه شب گذشته (يكشنبه) بخش هاي وسيعي از اراضي كشور عراق و مناطق غربي جمهوري اسلامي ايران بويژه كرمانشاه را لرزاند كه در ايران تاكنون 341 نفر كشته و 3950 مصدوم بجا گذاشته است.
مراكز لرزه نگاري ايران و آمريكا، مركز زمين لرزه ديشب را مناطق مرزي بين عراق و ايران در نزديكي دو استان سليمانيه و كرمانشاه اعلام كرده اند.
اين حادثه شب گذشته در بغداد و جنوب عراق با ترس و اضطراب مردم همراه بود و بسياري ناچار شدند منازل خود را براي دقايقي ترك كنند.
خاورم *353*380* 1064