۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۳۱
کد خبر: 82729171
T T
۰ نفر
دستور رئيس بنيادشهيد براي رسيدگي به حادثه ديدگان شاهد و ايثارگر زلزله غرب كشور

تهران - ايرنا - رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران دستور رسيدگي و پيگيري جبران خسارت حادثه ديدگان شاهد و ايثارگر درحادثه زلزله غرب كشور به ويژه استان هاي كرمانشاه، ايلام و كردستان را صادر كرد.

به گزارش ايرنا از بنيادشهيد، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي شهيدي روز دوشنبه در نشست شوراي معاونان و مديران بنياد حادثه‌ مصيب ‌بار زلزله را به ملت ايران به خصوص به مردم استان هاي كرمانشاه، ايلام و كردستان و بويژه به خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران مصيبت‌زده تسليت گفت و افزود: بنياد شهيد و امور ايثارگران براي كمك به دستگاه هاي مسئول در امر ياري رساني به هموطنان عزيز از همه ظرفيت ها و پتانسيل موجود در بخش هاي مختلف بنياد در اين زمينه استفاده مي كند.
معاون رئيس جمهوري ضمن صدور دستور رسيدگي به وضعيت آسيب ديدگان شاهد و ايثارگر اظهار داشت: متاسفانه حادثه زلزله در استان هاي غربي كشور به خصوص كرمانشاه به داغدار شدن و آسيب به تعدادي از خانواده معظم شهدا و ايثارگران منجر شده است كه بايد رسيدگي به اين موضوع در دستور كار معاونت تعاون و امور اجتماعي بنياد و ادارات كل بنياد در استان هاي مربوطه قرار گيرد.
شهيدي با اشاره به تمهيدات انديشيده شده در مورد حادثه ديدگان جامعه ايثارگري ادامه داد: با توجه به پيش بيني هاي صورت گرفته، ايثارگران تحت پوشش بيمه هاي عمر و حادثه و حوادث غير مترقبه قرار دارند، بنابراين در شرايط فعلي مي توانند از مزاياي اين بيمه ها استفاده كنند.
وي با اشاره به صدمه ديدن منازل خانواده هاي شاهد و ايثارگر اضافه كرد: منازل خانواده معظم شهدا و ايثارگران تحت پوشش بيمه قرار دارد و جبران خسارات وارده به اين عزيزان توسط بنياد پيگيري مي شود.
شب گذشته در فاصله ساعت 21 تا 22 مناطق مرزي غرب كشور دو بار لرزيد كه زلزله دوم به بزرگي 7.3 ريشتر بود؛ در اثر اين زمين لرزه مسير ارتباطي سرپل ذهاب مسدود و خسارات زيادي به اين مناطق بويژه روستاهاي قصرشيرين، ازگله، تازه آباد، ثلاث باباجاني و سرپل ذهاب وارد شد كه در اين ميان تعدادي از هموطنان كشته شده اند. همچنين در همين زمان زلزله اي در منطقه كردستان عراق هم روي داد و حتي اين زلزله بيشتر مناطق كشور ايران و كشورهاي همجوار را هم لرزاند.
اجتمام *1724* 7268
تنظيم: مهناز بيرانوند * انتشار: حسين فتح الهي
۰ نفر