۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۰۸
کد خبر: 82729401
T T
۰ نفر
معاون درمان وزارت بهداشت : 116 مصدوم حادثه زلزله غرب كشور به تهران منتقل شد

تهران- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی از انتقال 116 مصدوم حادثه زلزله شب گذشته غرب كشور به مراكز درمانی تهران خبر داد.

قاسم جان بابایی شامگاه دوشنبه درجمع خبرنگاران در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران با بیان اینكه بر اثر این حادثه تاكنون نزدیك به هفت هزار تن مصدوم و به مراكز درمانی منتقل شده اند؛ تصریح كرد: از تعداد 116 مصدوم انتقالی به تهران، 32 تن در بیمارستان امام خمینی (ره) و مابقی در بیمارستان های البرز، سینا و فیروزگر تهران بستری و تحت درمان قرار گرفتند.
به گفته وی، با توجه به ارایه خدمات پزشكی به حادثه دیدگان هم اكنون وضعیت عمومی مصدومین رضایت بخش گزارش شده است.
وی بیان داشت: با توجه به گزارشات دریافتی در مراكز درمانی استان همدان و كردستان ظرفیت برای پذیرش مصدومین این حادثه دلخرش وجود دارد.
آقاجانی افزود: با توجه به ترافیك جاده ها به منظور انتقال مصدومین به استانهای همجوار از 20 بالگرد برای جابجایی حادثه دیدگان استفاده شده است.

** بیمارستانهای صحرایی تا تثبیت شرایط درمانی در منطقه می مانند
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به آسیب های جدی بیمارستانهای سرپل ذهاب و قصر شیرین بیمارستانهای صحرایی در این منطقه تا تثبیت شرایط درمانی باقی می مانند.
وی افزود: بسیاری از مردم در چند روز آینده احتیاج به خدمات درمانی سرپایی دارند و همچنین با توجه به بروز بیماریهای عفونی، اسهال و سرما خوردگی به وجود بیمارستانهای صحرایی نیاز می باشد.
جان بابایی در باره پیش بینی آمار مصدومین حادثه زلزله گفت: این آمار قابل پیش بینی نیست و بر اساس آخرین اطلاعات، آوار برداری بخش زیادی از مناطق زلزله زده انجام شده و اكثر مصدومین جابه جا شده اند و به نظر نمی رسد آمار مصدومین از این تعداد بیشتر شود.
** اعلام آمادگی 500 پرستار برای اعزام به منطقه زلزله زده
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این كه در مرحله اول اعزام كادر پزشكی اعم از پرستار، پیراپزشك و پزشك 140 نفر به منطقه اعزام شدند، افزود: اكنون نیز نزدیك به 500 نفر از پرستاران برای اعزام اعلام آمادگی كردند.
وی افزود: با توجه به بررسی شرایط منطقه زلزله زده در شیفت های بعدی كادر پزشكی به نوبت به منطقه اعزام می شوند تا فشار كار از روی دوش همكاران ما در كرمانشاه برداشته شود.

** از امكانات پزشكی اربعین برای مصدومین زلزله استفاده كردیم
جان بابایی در مورد ارسال تجهیزات و اقلام دارویی به منطقه زلزله زده گفت: لوازم مصرفی اعم از سرم، آنتی بیوتیك و وسایل عمل جراحی، تخت، برانكارد و وسایل مورد نیاز بیمارستانی را با پرواز ظهر ارسال كردیم.
وی ادامه داد: با توجه به مراسم اربعین در این منطقه از هفته های قبل كمبود بیمارستانهای قصر شیرین، كرمانشاه و ایلام جبران شده بود و بیمارستانها برای رفت و آمد زائرین تجهیز شده بود.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: از 28 اتوبوس آمبولانس و همچنین تعدادی بالگرد كه برای خدمات دهی به زائرین مراسم اربعین در منطقه بودند، برای امداد مصدومین حادثه زلزله استفاده كردیم.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یكشنبه (بیست و یكم آبان ماه) استان كرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان كرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 كیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود كه در بیشتر استان ها و برخی كشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران كشور، تاكنون در این زمین لرزه 407 نفر جان باخته و6700نفر مصدوم شده اند.
پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.
اكنون مسوولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.
قرار است فردا رییس جمهوری به مناطق زلزله زده برود.
اجتمام**1193*1724*1933**
خبرنگار: حسن حیدری * انتشار: حسین فتح الهی