۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۹:۳۴
کد خبر: 82729433
T T
۰ نفر
پیروزی شاگردان كی روش برابر ونزوئلا در دیداری دوستانه

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تداركاتی با پاس طلایی «وحید امیری» و ضربه تمام كننده «علیرضا جهانبخش» تیم ملی فوتبال ونزوئلا را از پیش روی برداشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، تیم های ملی فوتبال ایران و ونزوئلا در چارچوب دیداری تداركاتی در ورزشگاه «گوفر اشتادیون» نایمخن هلند از ساعت 17 و 30 دقیقه روز دوشنبه برابر یكدیگر قرار گرفتند.
این دیدار در حالی آغاز شد كه در 15 دقیقه ابتدایی بازی، این تیم ایران بود كه برتری محسوسی نسبت به حریف خود داشت و توپ و میدان بیشتر در اختیار ملی پوشان ایران بود.
از دقیقه 20 به بعد، تیم ونزوئلا تلاش كرد تا از لاك دفاعی خود خارج شده و حملاتی را روی دروازه ایران ترتیب دهد. با این حال همچنان برتری در میانه میدان از آن هافبك های ایران بود.
در دقیقه 40 داور بر روی خطای «سعید عزت اللهی»، یك ضربه ایستگاهی برای ونزوئلا اعلام كرد و ارسال بازیكنان این تیم با خروج ناقص
«علیرضا بیرانوند» همراه شد. توپ برگشتی از دفع ناقص بیرانوند می توانست به اولین گل این دیدار برای ونزوئلا تبدیل شود، ولی «سیدجلال حسینی» كاپیتان با تجربه ایران توپ را از روی خط دروازه با ضربه سر بازگرداند.
این نیمه بدون آنكه توپی از خط دروازه دو تیم عبور كرده باشد به پایان رسید و دو تیم راهی رختكن شدند.
نیمه دوم در حالی آغاز شد كه «رشید مظاهری» به جای بیرانوند درون دروازه ایران جای گرفت و «اكبر ایمانی» جانشین عزت اللهی شد. «اشكان دژاگه» نیز جای خود را به «سامان قدوس» داد.
در دقیقه 52 ضربه سر بازیكنان ایران از روی نقطه كرنر از روی خط دروازه ونزوئلا توسط دروازه بان این تیم به كرنر دیگری تبدیل شد. اما چهار دقیقه بعد، فرار زیبای وحید امیری و اشتباه دروازه بان ونزوئلا در خروج از دروازه، باعث شد تا پاس طلایی وی برابر دروازه خالی ونزوئلا به جهانبخش برسد و وی نیز با یك ضربه بغل پا و به راحتی دروازه تیم حریف را گشود.
بعد از این گل، بازیكنان ونزوئلا تلاش كردند تا حملاتی را روی دروازه ایران ترتیب دهند و جلو كشیدند.
در دقیقه 60، كی روش بار دیگر دست به تعویض زد و این بار به طور همزمان «كاوه رضایی» را جایگزین جهانبخش و «سردار آزمون» را جانشین «رضا قوچان نژاد» كرد و سیدجلال حسینی جای خود را به «امید ابراهیمی» داد.
از دقیقه 65 به تدریج دامنه حملات ونزوئلا شدت یافت و این تیم چندین موقعیت خطرناك روی دروازه ایران ایجاد كرد. در دقیقه 73 چندین بار توپ از دو سوی زمین بر روی دروازه مظاهری ارسال شد، ولی در نهایت وی موفق به مهار این توپ های ارسالی شد.
با این حال دروازه تیم ایران در این دیدار بسته ماند و شاگردان كی روش موفق شدند مانند دیدار گذشته خود برابر پاناما، ونزوئلا را شكست دهند.
تركیب تیم ملی فوتبال ایران:
علیرضا بیرانوند( دقیقه 46 رشید مظاهری)، رامین رضائیان، مرتضی پورعلی گنجی، سیدجلال حسینی (60 امید ابراهیمی) ،احسان حاج صفی ،سعید عزت اللهی ( دقیقه 46، اكبر ایمانی)،علی كریمی، اشكان دژآگه ( دقیقه 46، سامان قدوس) ،علیرضا جهانبخش (دقیقه 60، كاوه رضایی) ،وحید امیری و رضا قوچان نژاد ( دقیقه 60، سردار آزمون)
سرمربی: كارلوس كی‌روشسرمربی: كارلوس كی روش
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9129**1368
خبرنگار: مهدی رهبر** انتشار: خیراله شفیعی
۰ نفر