۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۲
کد خبر: 82729899
T T
۰ نفر
176 واحد مسكونی برای خانواده های 2 معلول زنجان در دست ساخت است

زنجان - ایرنا - معاون مشاركت های مردمی اداره كل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اكنون 176 واحد مسكونی برای خانواده های حداقل 2 معلول در مناطق شهری و روستایی این استان در دست ساخت قرار دارد كه در زمان حاضر 73 واحد آن به متقاضیان واجد شرایط در این استان واگذار شده است.

نعمت ملكی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس 35 واحد مسكونی دیگر نیز برای خانواده های 2 معلول این استان پیشرفت 90 درصدی دارد كه بزودی به متقاضیان واگذار خواهد شد.
وی یادآوری كرد: این سازمان در كشور و در این استان بحث مسكن خانواده های حداقل 2 معلول را با جدیت پیگیری می كند و این مهم از سال 94در این استان پیگیری می شود.
ملكی اظهار كرد: از مجموع 176 واحد مسكونی برای خانواده های دارای حداق 2 معلول 107 واحد آن در مناطق شهری و 69 واحد دیگر در مناطق روستایی 69 واحد است.
معاون مشاركت های مردمی اداره كل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان كرد: بر این اساس برای واگذاری واحدهای مسكونی برای گروههای هدف یاد شده در مناطق شهری 30 میلیون تومان كمك بلاعوض بوده و در روستاها نیز تسهیلات 18 میلیون تومانی به اضافه 2 میلیون تومان مناسب سازی داده می شود.
وی بیان كرد: علاوه بر ان برای رفاه خاطر خانواده های 2 معلول در روستاها نیز وام 15 تا 18 میلیون تومانی با نرخ پنج درصد از سوی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی به متقاضیان واجد شرایط نیز پرداخت می شود.
معاون مشاركت های مردمی اداره كل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این استان به لحاظ عملكرد مناسب در بحث واگذاری واحدهای مسكونی 2 معلول در روستاها عملكرد مناسبی داشت و بر این اساس سهمیه 77 واحدی نیز برای این استان در سال جاری ابلاغ شده كه در صورت تخصیص اعتبارات لازم این مهم نیز انجام خواهد شد.
وی اظهار كرد: سازمان بهزیستی به عنوان متولیان رسیدگی به مشكلات محرومین و معلولین در جامعه به شمار می رود و یكی از ماموریت های این سازمان در بحث مشكلات مددجویان تكیه بر منابع دولتی و مشاركت های مردمی است.
این مسئول خاطر نشان كرد: متاسفانه نیازمندان در جامعه در حال افزایش بوده و این امر موجب می شود، رسالت این سازمان سخت و سنگین تر باشد و منابع زیادی به این موضوع تخصیص یابد كه در كنار این موضوع سازمان بحث مشاركت های خیرین را مورد توجه قرار داده است.
هم اكنون تعداد آمار ثبت شده معلولان در سامانه اطلاعاتی بهزیستی استان 20 هزار معلول است كه از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره مند هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش