۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82729936
T T
۰ نفر
امام جمعه بافق: كتاب، ابزار مهم ارتقاي فرهنگ عمومي است

يزد- ايرنا- امام جمعه بافق، كتاب را ابزاري مهم در ارتقاي فرهنگ عمومي و ميراثي ماندگار دانست و گفت: كتاب بايد به يك ارزش در جامعه تبديل و به موضوع مطالعه و كتابخواني توجه جدي شود.

حجت الاسلام سيد جواد سليماني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: كتاب و كتابخواني پايه فرهنگ جامعه و شاخص توسعه فرهنگي و رشد و پيشرفت هر جامعه در گرو مطالعه است.
امام جمعه بافق بابيان اينكه ترويج فرهنگ مطالعه، قدم گذاشتن در راستاي بيداري فكر و انديشه است،گفت: با برنامه‌ريزي دقيق، منسجم و تلاش همه دستگاه‌ها به ‌ويژه نهادهاي فرهنگي بايد در راستاي اشاعه فرهنگ كتابخواني چاره‌انديشي كرد.
وي، جنگ امروز را جنگ فرهنگي خواند و با بيان اينكه در اين ميدان بايد مسلح به آگاهي و دانش روز باشيم افزود: ترويج كتابخواني از طريق برگزاري جشنواره‌هاي متعدد، تبليغات رسانه اي يك ضرورت مهم براي جامعه قلمداد مي‌شود.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي بافق ادامه داد: از صدر اسلام تاكنون دشمنان براي رسيدن به اهداف خود سعي مي كردند كاري كنند كه ما در جهل و ناداني بمانيم ولي دين اسلام براي علم و علم آموزي ارزش قائل است و علما و دانشمندان بزرگي در دامان اسلام پرورش يافته اند.
وي با ابراز تاسف افزود: امروزه بعضي ها به جاي رفتن به سمت كتاب و كتابخواني و مطالعه، ساعت ها در فضاي مجازي سير مي كنند كه اين تنها استفاده از تراوشات فكري ديگران و بعضا اتلاف وقت است.
امام‌جمعه بافق، آموزش‌وپرورش ،كودكان و نسل جديد را بهترين ظرفيت موجود براي ترويج فرهنگ مطالعه عنوان كرد و گفت: با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود مي‌توان كتاب‌خواني را توسعه داد.
اين روحاني خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيم نسلي آگاه به مسائل روز پرورش دهيم بايد از سن كودكي روح و جسم او را بامطالعه و كتاب عجين كرد و از سوي ديگر خانواده‌ها نيز به ‌عنوان الگوي رفتاري كودكان، مطالعه روزانه را در برنامه‌هاي روزانه خود قرار دهند.
شهرستان بافق داراي سه كتابخانه شهري و يك روستايي است و هم اكنون حدود 78 هزار جلد كتاب در كتابخانه ها موجود است كه مورد استفاده چهار هزار كتابخوان عضو كتابخانه ها قرار مي گيرد.
مركز شهرستان 50 هزار نفري بافق در فاصله 110 كيلومتري شرق يزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغر عسكري**انتشار: فلاح
irnayazdd@