۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82730184
T T
۰ نفر
آغاز اقدامات توسعه اي در كانون هاي پرورش فكري كودكان البرز

كرج-ايرنا-مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان البرز گفت: توسعه كانون ها، مراكز فرهنگي و هنري و كتابخانه هاي سيار در اين استان اجرايي شده است.

محمود مروج روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: هم اكنون 6 مركز و 1 كتابخانه سيار با 2 هزار عضو در استان فعال هستند كه با توجه به استقبال از اين مراكز پيشنهاد توسعه آنها داده شده و چشم اندازي مناسب براي توسعه مراكز فرهنگي و هنري و كتابخانه هاي سيار ديده شده است.
وي با اشاره به فرارسيدن هفته كتاب و كتابخواني اظهار داشت: آينده ما در گرو اين است كه كودكان و نوجوانان بيشتر با كتاب و كتابخواني و مطالعه انس بگيرد به همين منظور، كتاب و كتابخواني دركانون يك برنامه فرايندي و محوري است و در طول سال انجام مي شود.
مروج گفت: رويكرد كانون در سال 96 ،مهارت خواندن عنوان شده، در مهارت خواندن به طريقي تسهيل يادگيري اتفاق مي افتد و در اين مهارت كودك يا نوجوان مطلب را درك و محتواو مطلب خود را استنتاج و اينكه آنچه خوانده را به تصوير مي كشد.
مدير كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان البرز با بيان اينكه برنامه هاي متمركز ابلاغي امسال در قالب 5 برنامه تدوين شده اظهار داشت: مسابقه طراحي پوستر كتاب و كتابخواني ويژه اعضا و مربيان با هدف جذب كودكان و نوجوانان به كتاب و كتابخواني، اقدام پژوهي با موضوع كتابخواني كه دراين قالب مربيان هرمركزموضوع كتاب وكتابخواني را آسيب شناسي كرده و به تناسب هر منطقه راه حل هاي خوبي را براي جذب اعضا به دست آورند و بررسي شيوه هاي خلاق كتاب و كتابخواني ويژه مربيان از جمله برنامه هاي ابلاغي در سال جاري است.
وي ادامه داد: همچنين طراحي شيوه هاي خلاق براي جذب كودكان و نوجوانان به كتاب و كتابخواني و برگزاري جشن كتاب از ديگر برنامه هاي متمركز ابلاغي 96 كانون است.
مروج با اشاره به برگزاري طرح كانون مدرسه افزود: در اين طرح مدارسي كه اطراف مراكز فرهنگي هنري كانون هستند، دانش آموزان در مراكز حضور و مربيان كانون با توجه به برخي از محتواي دروس دانش آموزان ولي با شيوه هاي كانوني با اين دانش آموزان كار مي كنند.
وي ادامه داد: يكي از اقدامات مراكز، مشاركت دادن اوليا در امر كتابخواني است با توجه به اينكه در آستانه آخر ماه صفر و رحلت پيامبر اكرم(ص) هستيم، مسابقه بازنويسي كتاب حداحافظ مدينه ويژه اولياء برگزار مي شود.
7414/ 6155خبرنگار:وحيده عسكري**انتشار دهنده: محمد عزيزپور