۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵
کد خبر: 82730212
T T
۰ نفر
پیام های تسلیت و همدردی شخصیت ها و نهادها با مردم زلزله زده كرمانشاه

تهران - ایرنا - در پی زلزله 3/7 ریشتری غرب كشور كه شامگاه یكشنبه رخ داد، همچنان خیل پیام های تسلیت و ابراز همدردی شخصیت ها و نهادها با مردم زلزله زده كرمانشاه ادامه دارد.

** پیام تسلیت معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
معصومه ابتكار با انتشار پیامی اعلام كرد: وقوع زمین لرزه یكشنبه شب در غرب كشور كه به درگذشت، جراحت و بی خانمانی جمعی از هموطنان منجر شده، رسیدگی همه جانبه ای را می طلبد كه البته از سوی همه دستگاه ها با دستور اكید رییس جمهوری، معاونان و وزرا آغاز شده است.
در این پیام آمده است: با عرض تسلیت به بازماندگان و طلب رحمت الهی برای جان باختگان، همچنین آرزوی شفای مجروحان و مصدومان از درگاه پروردگار متعال، نظر دست اندركاران را به نیازمندی های ویژه زنان و كودكان جلب می كنم.

** پیام تسلیت دبیر كل مجمع خیرین سلامت كشور
دكتر حسینعلی شهریاری دبیر كل مجمع خیرین سلامت كشور در پیام تسلیتی اعلام كرد: وقوع زلزله در استان های غربی كشور بویژه در استان كرمانشاه كه در پی آن، صدها تن از هموطنان عزیز كشورمان جان خود را از دست داده و یا مصدوم شده اند و ویرانی های زیادی نیز بر جای گذارده است، عمیقاً قلوب آحاد مردم صبور ایران را جریحه دار نمود .
وی در پیام خود افزود: ضمن ابراز همدردی با خانواده های مصیبت دیده در مناطق زلزله زده و استمداد مساعدت از خیرین بزرگوار و نوعدوست كشورمان بمنظور جبران خسارات وارده و كاهش آلام بازماندگان ، از درگاه خداوند متعال برای كسانی كه جان خود را از دست داده اند طلب مغفرت كرده و برای بازماندگان و خانواده های آنها صبر و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

** پیام تسلیت فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در پیام تسلیتی اعلام كرد: اینجانب به نمایندگی از قرارگاه پدافند هوایی ارتش از درگاه ایزد منان برای بازماندگان این حادثه درخواست صبر جمیل و برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی خواستارم.
این پیام حاكی است: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گوش به فرمان مقام معظم رهبری آمادگی دارد تا ضمن انجام ماموریت دفاع از آسمان مقدس كشور از تمام ظرفیت خود برای كمك و یاری به هموطنان عزیزمان در مناطق زلزله زده استفاده كند.

** پیام تسلیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پیام تسلیتی اعلام كرد: وقوع حادثه غمبار زلزله در غرب كشور و جان باختن و زخمی شدن جمعی از هموطنان و مرزنشینان سلحشور و غیور استان قهرمان پرور كرمانشاه، موجب تأثر و تألم خاطر همه‌ی آحاد جامعه شد و سوگ و عزای ملت بزرگ ایران اسلامی را در ایام اربعین حسینی (علیه السلام) و در آستانه 28 صفر، دو چندان ساخت.
در این پیام با اشاره به حماسه‌های سترگ مردم، مرزنشینان و عشایر غیور خطه و دیار كرمانشاه (سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب) در دوران دفاع مقدس اظهار شده است: قرارداشتن در خط مقدم نبرد با دشمنان اسلام از ابتدای جنگ تحمیلی، تقدیم حدود 10 هزار شهید و 20 هزار جانباز و نیز هزار و 100 زن شهیده در دوران دفاع مقدس، خود دلیل و نشان محكمی بر جانفشانی مردم مقاوم و دلاور این استان است.

** پیام تسلیت رئیس سازمان تعزیرات حكومتی
جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حكومتی در پیام تسلیت خود آورده است: اینجانب ضمن آرزوی سلامت و تندرستی مصدومین و مجروحین این حادثه، درگذشت برادران و خواهران دینی خود در این حادثه محنت بار را به هموطنان عزیز به ویژه خانواده های داغدار تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای بازماندگان صبر و شكیبایی و تحمل این مصیبت و برای عزیزان سفر كرده غفران و رحمت واسعه الهی را خواستارم.

** پیام تسلیت اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران (اسكودا)
اتحادیه سراسری كانون های وكلای دادگستری ایران در پیامی با بیان اینكه درگذشت تعداد زیادی از هم میهنان عزیزمان در زلزله غرب كشور تاثر و تاسف گسترده ای را بر قلوب و اذهان ایرانیان مستولی كرد آورده است: عُلُو درجات درگذشتگان را از درگاه ایزد متعال مسئلت داریم و امیدواریم خداوند به بازماندگان صبر جمیل مرحمت فرماید.

به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یكشنبه (بیست و یكم آبان ماه) استان كرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان كرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 كیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود كه در بیشتر استان ها و برخی كشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از پزشكی قانونی كشور تاكنون برای 423 نفر از جان باختگان این حادثه جواز دفن صادر شده است.
طبق آمار ارائه شده تا این لحظه، شمار افرادی كه برای آنها جواز دفن از سوی پزشكی قانونی صادر شده، در سرپل ذهاب 316 نفر، اسلام آباد غرب 22 نفر، كرند 14نفر، قصر شیرین 28نفر، جوانرود 3 نفر و ثلاث 15 نفر بوده است.
رئیس جمهوری صبح امروز(سه شنبه) برای بازدید از مناطق زلزله ‌زده استان كرمانشاه، وارد فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی كرمانشاه شد.
اجتمام** 7329 ** 1418
ناشر:مریم برزآبادی
۰ نفر