۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82730278
T T
۰ نفر
استاندار خراسان جنوبی: آماده هر گونه كمك رسانی به زلزله زدگان هستیم

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی با صدور پیام تسلیت به مناسبت وقوع زلزله در غرب كشور و استان كرمانشاه، آمادگی این استان را برای هرگونه امدادرسانی و كمك رسانی به آسیب دیدگان از این زلزله اعلام كرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در پیام محمدمهدی مروج الشریعه آمده است: خبر اسفناك وقوع زلزله در غرب كشور به ویژه استان كرمانشاه كه منجر به جان باختن و نیز زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیزمان شد، موجب تأثر و تألم اینجانب و مردم شریف خراسان جنوبی گردید.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اینجانب وقوع این حادثه اندوهبار را به مردم عزیز استان كرمانشاه، به ویژه خانواده های داغدار این عزیزان، تسلیت و تعزیت عرض نموده، ضمن ابراز همدردی صمیمانه با بازماندگان محترم، از درگاه ایزد متعال برای درگذشتگان این حادثه غفران واسعه الهی و علو درجات، برای بازماندگان صبر و شكیبایی و همچنین برای مجروحین و مصدومین این حادثه شفای عاجل مسئلت می نمایم.
وی اظهار كرد: مردم و مسئولین استان خراسان جنوبی نیز ضمن ابراز همدردی با هموطنان عزیزمان در استان كرمانشاه و نیز سایر زلزله زدگان، در صورت لزوم به هر نحوی با تمام توان برای اعزام نیروی انسانی و تجهیزات برای امدادرسانی و خدمت رسانی به مصیبت دیدگان و آسیب دیدگان در جهت كاهش آلام مردم عزیز آن استان آماده همكاری می باشند.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یكشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 كیلومتری زمین استان های كرمانشاه، ایلام و كردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب كشور را لرزاند.
این زمین لرزه كه كانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیك مرزهای استان كرمانشاه گزارش شده، زیان ها و آسیب های زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یكشنبه شب در استان كرمانشاه تاكنون بیش از 400 كشته و بیش از هفت هزار مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یكهزار و 950 روستای استان كرمانشاه خسارت وارد كرد.
ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028